Friday, February 14, 2014

ESOK nasib Penduduk Asam Jawa Pulau Pinang terima derian runtuh dari DAP !! kahkahkahkahh


Siapa peduli nasib penduduk Kampung Pokok Asam?

Disaat-saat Rakyat Kajang dan seluruh pengundi2 Melayu DUN Kajang dibuai mimpi indah yang ditiupkan dari mulut Dajal Anwar bin Ibrahim,.,besok pula adalah penentu bagi nasib pendduduk2 melayu Kampung Asam Jawa Pulau Pinang   yang berada dibawah kerajaan Kebajikan naungan kalipah Guan Eng ber BARUA KAN PAS !!!


 

ESOK, penduduk di Kampung Pokok Asam, Jelutong, Pulau Pinang akan diuji sekali lagi. Di tangan mereka ketika ini adalah surat pengusiran dari rumah dan kampung halaman mereka oleh kerajaan negeri.
Jika mengikut surat arahan itu, mereka perlu mengosongkan kediaman masing-masing berkuat kuasa esok. Surat itu adalah arahan terbaharu selepas arahan serupa bertarikh 15 Januari lalu tidak berhasil.

Mendekati kehidupan penduduk kampung itu beberapa hari lalu, langsung tidak kelihatan tanda-tanda mereka sedang bersiap-siap untuk meninggalkan kampung halaman yang diwarisi sejak lebih 200 tahun itu. 

Kehidupan penduduknya berlalu seperti biasa. Anak-anak kecil masih galak bermain di ruang-ruang tanah lapang yang masih bersisa. 

Yang tua pula masih mampu tersenyum sambil duduk bersantai di anjung rumah kayu lama yang masih kukuh meskipun sudah berusia berabad lamanya. Jika dilihat dari luarannya, penduduk Kampung Pokok Asam itu seolah-olah tidak terkesan langsung dengan arahan pengosongan rumah mereka. 

 Namun, jauh di sudut hati mereka, wujud perasaan bimbang dan gusar yang cukup tebal mengenai nasib serta masa depan masing-masing. Perjuangan mempertahan secebis perkampungan yang majoritinya didiami oleh orang Melayu di pusat bandar, Georgetown itu sudah berlanjutan cukup lama. 

Sebahagian daripada mereka sudah pun diusir keluar sebelum ini dan tapak perkampungan mereka ketika ini rancak dibangunkan dengan projek komersial. Tidak banyak keluarga lagi yang masih tinggal termasuklah kira-kira 50 buah keluarga di Kampung Pokok Asam yang diarahkan mengosongkan rumah mereka esok. 

[clik]

P/s..>>Pengundi2 Melayu DUN Kajang seharusnya mengambil iktibar dari apa yang akan menimpa nasib Melayu Kampung Asam Jawa Pulau Pinang besok...dan seterusnya selagi Politik DAJAL terus diberi mandat oleh melayu2 bahlol berjubahkan jahudi.....

10 comments:

  1. arahan seorg Khalifah mesti dipatuhi ... kalo tak nanti Tok Guru marah ... dah tak boleh masuk SYURGA ... kan kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
    2. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




      (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







      Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.

      Delete
  2. Xpa.....wahai melayu2 dlm PKR dan PAS pulau pinang...sila bertanggungjwb sama. Jgn wat2 x taw je. Sedara seagama kena tindas.

    ReplyDelete
  3. Satu lagi projek kerjasama melayu bangang di dalam PAS dan PKR yang berjaya di keldaikan olih Cina DAP. Tahniah kepada tok guru kerana tidak sia-sia usaha anda membantu tokong DAP Guan Eng dan Kit siang dan malam selama ini. Cina kiasu DAP pasti berbangga dgn tok guru ...

    ReplyDelete
  4. Hidupppppppppppppppppppppppp Mat Sabu.

    ReplyDelete
  5. sokong makan tuan. takbir

    ReplyDelete
  6. PAS MEMANG SIAL!!

    PKR MEMANG BABI!!

    DAP MEMANG CHOW CH_ _ BAI!!

    ReplyDelete
  7. bukan dihalau cuma disuruh berhijrah je

    ReplyDelete
  8. Berhijrah masuk tin MILO. Mat Sabu

    ReplyDelete

There was an error in this gadget