Tuesday, January 21, 2014

UMNO Bandar Bahru di rendung Malang diambang 2014....kah..kah..kahh



Dua individu yang direman menutup muka selepas tempoh reman mereka dilanjutkan bagi membantu siasatan dakwaan pemberian dan penerimaan wang suapan berkaitan pemberian tender di Mahkamah Majistret Sepang, Selangor, semalam. – BERNAMA


                                                     [Gambar Sekadar Hiasan] he..he..he

Seksyen 16 dan Seksyen 17(a) Akta SPRM 2009.....

 Berdasarkan Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 (ASPRM 2009) (Akta 694), terdapat empat kesalahan rasuah yang utama iaitu:
  1. Meminta/Menerima rasuah [seksyen 16 & 17(a) ASPRM 2009]
     
  2. Menawar/Memberi suapan [seksyen 17(b) ASPRM 2009]
     
  3. Mengemukakan tuntutan palsu [Seksyen 18 ASPRM 2009]
     
  4. Menggunakan jawatan/kedudukan untuk suapan pegawai badan awam [Seksyen 23 ASPRM 2009]
     

Gagal Melapor :-

  1. Gagal melapor pemberian, janji atau tawaran rasuah
    Seksyen 25 (1) dan (2) Akta SPRM 2009
    DENDA : Tidak lebih RM100,000  

    PENJARA : Tidak lebih 10 tahun atau kedua-duanya sekali  

  2. Gagal melapor permintaan atau memperoleh suapan
    Seksyen 25 (3) dan (4) Akta SPRM 2009
    DENDA : Tidak lebih RM100,000 
    PENJARA : Tidak lebih 2 tahun atau kedua-duanya sekali
     

Anda Dilindungi :-


Masyarakat tidak perlu gentar untuk membantu membanteras kes rasuah. SPRM sentiasa memastikan kerahsiaan maklumat yang diberikan dan PEMBERI MAKLUMAT adalah dilindungi serta tidak boleh didedahkan kepada mana-mana pihak dalam apa jua keadaan.




Mereka yang berusia 44 dan 48 tahun itu ditahan reman bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 16 dan Seksyen 17(a) Akta SPRM 2009 iaitu kesalahan meminta atau menerima rasuah. 

Apakah UMNO Kulim Bandar Bahru akan menerima padah yang sama seperti mana  nasib yang menimpa UMNO Padang Serai satu ketika dulu..digantung!! 

Apakah UMNO Kulim Bandar Bahru akan lumpuh....??? 

"..SEPANG 12 Jan. - Tempoh tahanan reman pegawai khas seorang menteri dan ahli perniagaan bergelar Datuk dilanjutkan bagi membantu siasatan berhubung dakwaan pemberian dan penerimaan wang suapan berkaitan pemberian tender...] 

...selanjutnya [clik] ...

KTPC: CUBAAN FITNAH EXCO KEDAH..??? BERANI TANGGUNG DOSA?

Bila dapat info tentang perkara yang buruk pada seseorang pemimpin, memang kelaziman kita bloggers akan seronok. Seronoknya kita sampai kita terlupa nak check sama ada cerita tu benar atau tidak. Maka dalam keadaan inilah maka kita mudah terjerumus dalam kancah fitnah...kan?............. 

Biar Anwar saja tidak berani bersumpah....!! jgn pula ada yg mengambil sikap yang sama dengan Anwar......"TAKUT" dgn sumpah!!

[Clik] hehehehehe dan [Clik]......

 

 .







7 comments:

  1. Depa dah kaya dah.
    Semua projek depa balun.
    Orang lain habuk pun tarak.
    Itulah ketua-ketua umno punya kerja.
    Orang lain hirup kuah saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
    2. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




      (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







      Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.

      Delete
  2. Elok tu GMC..... dedah bagi habis apa simpan2..... Ni la akibatnya kalu menjadi hamba kpd RM. Meh join aku, kita dedah apa yg patut.

    Pimpinan atasan buat2 tak tau.....
    Rakyat bawahan memang tak tau.....
    Kita yg tau nilah patut bagi tau pada yg tak tau.....

    Demi mentransformasi UMNO Bandar Baharu.....

    ReplyDelete
  3. semua tender di KPM depa sapu keliling.dari cuci jamban.cuci kawasan sampai kaintin asrama.depa jolok dan sumbat sakan.orang lain tak main sumbat sumbat.jawapnya nga nga sajalah.
    itulah tamaknya pemimpin umno kini.ahli umno punyalah pulun sampai terlondeh kain.
    agihan ekonomi dan peluang rezeki tak adil langsung.
    doa orang kena naya ini dimakbul tuhan.

    ReplyDelete
  4. Ahli-ahli Majlis Pihak Berkuasa Tempatan di negeri-negeri Pakatan Rakyat lagi dahsyat punya rasuah dan pecah amanah sampai semua tender dapat kat syarikat ahli majlis itu sendiri secara terang-benderang. Penyokong pembangkang tak menjadikannnya sebagai masalah pun malah seperti meredhainya pulak. Rakyat di negeri berkenaan pun seperti tak kisah. Itu yang hairannya.

    Yang ahli dan penyokong UMNO pula sibuk pasal tender yang disapu oleh sesetengah pihak sahaja yang juga penyokong UMNO. Kadang-kadang ini juga boleh dinamakan sebagai hasad dengki jugak. Kalau nak dengki pun hanyalah kalau UMNO bagi tender kat orang pembangkang.

    Seperti yang Pakatan Rakyat buat, penender akan disemak kecenderungan politiknya sebelum pemilihan dibuat. Mudah cakap, tender hanya akan diberi kepada penyokong PR sahaja. Bukan macam UMNO sebelum ini. tender diberi kepada yang LAYAK tak kira parti apa. Bunyinya bagus. Sudahnya tangan yang memberi digigit mereka atas alasan kebebasan demokrasi dan segala macam alasan lagi padahal sudah kaya raya dengan projek yang dapat.

    ReplyDelete

There was an error in this gadget