Saturday, January 25, 2014

BETOI KE...Ada Tangan Ghaib Dalam UMNO Bahagian Kulim Bandar Baharu?..

Dari Blog..http://kedahkekl.blogspot.com.. 

                                                        [sekadar hiasan]

Mc ada terbaca di blog sahabat kita, mengenai tuduhan yang agak 'pedih' terhadap Ketua Bahagian dan calon yang terlibat dalam pemilihan di Kulim Bandar Baharu. Bukan apa, ada benda yang patut kita simpan, dan ada benda yang patut kita keluarkan. 

Nak kata UMNO Kulim Bandar Baharu teruk, mereka menang 3-0 pada PRU yang lepas. 

Kiranya sokongan penduduk Kulim Bandar Baharu terhadap Datuk Aziz Shiekh Fadzil memang hebat. Beliau mengalahkan Saifudin Nasution, orang kuat PKR, orang kepercayaan Anwar Ibrahim. Bukan senang nak tewaskan si muka bulan tu. 

Setahu Mc, dalam pemilihan bahagian tahun ini, Kulim Bandar Baharu (KBB) yang paling tak banyak bunyi seperti mana bahagian yang lain, tapi dalam diam-diam keluar juga cerita panass mengenai pemiihan bahagian, rupanya pemilihan kali ini dah ada pertandingan, patutla ada saja cerita tak berapa elok nak keluar. 

Seperti biasa, takdak pertandingan untuk ketua bahagian, tapi depa kata la ni bahagian KBB dah jadi kalut sebab pemain catur utama tak bertanding tetapi dia letak calon-calon proksi untuk memporak perandakan bahagian ni. 

Untuk mencapai hasratnya, si tukang atoq sanggup menjadikan bekas ketua bahagian yang banyak berjasa padanya sebagai subjek utama untuk membunuh calon-calon yang ingin menentangnya, dia lupa kot sapa yang tolong dia masa dia susah. 

Tak payah nak label yang luaq daripada UMNO tu pengkhianat, sedangkan diri sendiri tu lagi teruk daripada pengkhianat! Bayangkan pemantau mesyuarat pun dikuasainya sehingga kuasa depa lebih daripada UMNO bahagian! Hebat sungguh tukang atoq ni. 

Kita harap tukang atoq ni bertaubatlah tak payah jadi gunting dalam lipatan sehingga mencemar nama baik calon-calon yang bertanding dibahagian dan peringkat nasional. La ni kadang-kadang kita dibayaq cash saja kalau suka gigit tangan orang yang bagi kita makan. 

Orang luar mungkin taktahu situasi Bahagian Kulim Bandar Baharu, tetapi sebenarnya ia agak unik. Semangat kekeluargaan tu lebih dari bahagian yang lain. Kita yang diluar ni tak payah masuk campur la. 

Apa kata kita pi belek bahagian yang KALAH teruk macam Padang Serai dan Kuala Kedah. 

Kita biarkan bahagian yang menang ni bertanding secara elok. Kadang-kadang ada perkara yang kita taktau dan tak sepatutnya tau. betui dak? 

Bukan semua benda dalam seluaq yang boleh kita tunjuk kat orang kann? he he he.. 

 McTheory: 

Sekadar pendapat sahabat untuk sahabat yang lainn..[clik]

4 comments:

  1. Padang Serai dah lingkup.Dah jadi macam lori hantu bawa tanah merah.
    Perangai macam budak-budak sekolah.
    Moral duit ringgit tak boleh harap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
    2. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




      (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







      Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.

      Delete
  2. Orang Serdang panggil YB Sabrina sebagai YB Facebook.

    ReplyDelete

There was an error in this gadget