Saturday, January 25, 2014

BETOI KE...Ada Tangan Ghaib Dalam UMNO Bahagian Kulim Bandar Baharu?..

Dari Blog..http://kedahkekl.blogspot.com.. 

                                                        [sekadar hiasan]

Mc ada terbaca di blog sahabat kita, mengenai tuduhan yang agak 'pedih' terhadap Ketua Bahagian dan calon yang terlibat dalam pemilihan di Kulim Bandar Baharu. Bukan apa, ada benda yang patut kita simpan, dan ada benda yang patut kita keluarkan. 

Nak kata UMNO Kulim Bandar Baharu teruk, mereka menang 3-0 pada PRU yang lepas. 

Kiranya sokongan penduduk Kulim Bandar Baharu terhadap Datuk Aziz Shiekh Fadzil memang hebat. Beliau mengalahkan Saifudin Nasution, orang kuat PKR, orang kepercayaan Anwar Ibrahim. Bukan senang nak tewaskan si muka bulan tu. 

Setahu Mc, dalam pemilihan bahagian tahun ini, Kulim Bandar Baharu (KBB) yang paling tak banyak bunyi seperti mana bahagian yang lain, tapi dalam diam-diam keluar juga cerita panass mengenai pemiihan bahagian, rupanya pemilihan kali ini dah ada pertandingan, patutla ada saja cerita tak berapa elok nak keluar. 

Seperti biasa, takdak pertandingan untuk ketua bahagian, tapi depa kata la ni bahagian KBB dah jadi kalut sebab pemain catur utama tak bertanding tetapi dia letak calon-calon proksi untuk memporak perandakan bahagian ni. 

Untuk mencapai hasratnya, si tukang atoq sanggup menjadikan bekas ketua bahagian yang banyak berjasa padanya sebagai subjek utama untuk membunuh calon-calon yang ingin menentangnya, dia lupa kot sapa yang tolong dia masa dia susah. 

Tak payah nak label yang luaq daripada UMNO tu pengkhianat, sedangkan diri sendiri tu lagi teruk daripada pengkhianat! Bayangkan pemantau mesyuarat pun dikuasainya sehingga kuasa depa lebih daripada UMNO bahagian! Hebat sungguh tukang atoq ni. 

Kita harap tukang atoq ni bertaubatlah tak payah jadi gunting dalam lipatan sehingga mencemar nama baik calon-calon yang bertanding dibahagian dan peringkat nasional. La ni kadang-kadang kita dibayaq cash saja kalau suka gigit tangan orang yang bagi kita makan. 

Orang luar mungkin taktahu situasi Bahagian Kulim Bandar Baharu, tetapi sebenarnya ia agak unik. Semangat kekeluargaan tu lebih dari bahagian yang lain. Kita yang diluar ni tak payah masuk campur la. 

Apa kata kita pi belek bahagian yang KALAH teruk macam Padang Serai dan Kuala Kedah. 

Kita biarkan bahagian yang menang ni bertanding secara elok. Kadang-kadang ada perkara yang kita taktau dan tak sepatutnya tau. betui dak? 

Bukan semua benda dalam seluaq yang boleh kita tunjuk kat orang kann? he he he.. 

 McTheory: 

Sekadar pendapat sahabat untuk sahabat yang lainn..[clik]

Friday, January 24, 2014

Macai-macai PAS di FB tekedu bila Haron Din nafi jadi Pawang Boya..kahkahkahkah


"..hati-hati dan dapatkan sumber yang sahih dalam menyebarkan maklumat" Haron Din 

Begitulah agaknya pesanan Ust Haron Din pada macai-macai PAS dilaman FB yang gemar membuat provokasi murahan agar lebih berhati-hati dan dapatkan sumber yang sahih dalam menyebarkan sesuatu maklumat."

kah..kah..kah,.. 
kah..kah..kah,.. 
kah..kah..kah,..

Kan..dah malu...


PENAFIAN Assalamualaikum wbt. 

Dimaklumkan bahawa gambar (contoh spt dilampirkan) dan maklumat yang tersebar melalui Facebook dan media perhubungan lain pada hari ini mengenai penangkapan buaya oleh tuan guru adalah KURANG TEPAT. Buaya tersebut adalah diperolehi daripada pihak yang dibenarkan untuk aktiviti yang dijalankan oleh Darusyiffa’ Warrafahah Brunei Darussalam. 

 [clik]

Wednesday, January 22, 2014

UMNO Kulim Bandar Bahru..Kadir Syeikh Fadzil dedah ramai Pemimpin UMNO akan gulung tikar..??


"..Jika disiasat,lebih ramai pemimpin umno Kulim Bandar Bahru hari ini akan gulung tikar.." begitulah kata2 akhir Mantan Orang kuat Kulim Bandar Bahru Tan Sri Kadir Sheikh Fadzil satu ketika dulu bahawa memang wujud politik rasuah dan politik wang dalam dalam UMNO Kulim Bandar Bahru dulu hingga kini..katanya lagi kalau disiasat ramai yang terlibat. 

Terbaru kita dikejutkan walaupun kita TIDAK  perlu terkejut.. jangan pula kita berpura2 buat2 tergejut...dengan berita Naib Timbalan Ketua Bahgian Kulim Bandar Bahru dicekup SPRM ..........."ahli perniagaan bergelar Datuk dilanjutkan bagi membantu siasatan berhubung dakwaan pemberian dan penerimaan wang suapan berkaitan pemberian tender"................. [CLIK] 

Apa yang belaku keatas ahli Perniagaan yang bergelar datuk dan berjawatan Naib Timb Ketua Bahgian Kulim Bandar Bahru  itu  membuktikan apa yang didedahkan oleh Tan Sri Kadir Sheikh Fadzil selama ini ada satu kebenarannya,kerana yang terlibat itu juga adalah terdiri dari salah seorang Naib Timbalan Ketua Bahgian UMNO Kulim Bandar Bahru hari ini.

Oleh kerana isu penahanan dua individu tersebut yang salah seorang daripadanya adalah terdiri dari pemimpin UMNO Kulim Bandar Bahru sendiri dan ianya masih dalam dalam siasatan pihak tertentu ...GMC tidak perlu mengulas lebih lanjut,cuma sekadar untuk membuktikan memang ada kebenaran apa yang disuarakan oleh Tan Sri Kadir Sheikh Fadzil sebelum ini, ujudnya Politik rasuah dan Politik Wang dalam UMNO...khususnya dalam UMNO Kulim Bandar Bahru..jika ianya disiasat secara telus..dan mulus...bukan puluss DAN muluss!!



"..Kadir Sheikh Fadzil dalam satu kenyataannya dipetik sebagai berkata,bahawa kerajaan BN memang menggunakan wang antara RM200 hingga RM 2000 untuk diberikan semasa pilihanraya yang bertujuan untuk sogokan mendapatkan undi.." [clik]

Mungkin ramai yang akan membedil  GMC kerana  mengutib dan memugut kembali kenyataan daripada  Kadir Sheikh Fadzil yang sudah di chop  pengkianat  UMNO  kerana  meninggalkan perjuangan UMNO yang diwarisinya selama ini...

Pada GMC itu sudah lumrah pemimpin baik UMNO maupun PAS...cuma yang masih kekal dan setia perlu belajar dan mengambil iktibar!!

Apa pun  tidak  bererti apa yang disuarakan oleh Kadir Sheikh Fadzil  tersebut ia semata2 Fitnah... dan tomahan jahat!!!!!

Dan harapan GMC  jangan  pula ada pihak  yang cuba  mengambil pendekatan yang sama seperti mana PAS,.. apabila terkena atas batang hidung sendiri camera pun tak berguna lagi dengan alasan ia hanya besi yg tak boleh dijadikan saksi....harap2 pihak UMNO dan para Blogger2 UMNO bukan macam tu  kot...kannn!!! 

Tak kan nak ikut perangai Syaitooonn yg diupah dengan sebiji telor AYAM kemuruk rebus untuk melindungi kemungkaran tuan2nya yang menghidang telor kemuruk rebus bila sampai bulan mengambang kot...!!.

Berbalik pada isu Politik Wang dan  budaya sogok menyogok,yang kononnya melanda UMNO khusus UMNO Kulim Bandar Bahru ini elok juga kita dedah dan bongkarkan apa yang pemimpin ter atas tidak tahu atau buat-buat tidak tau selama ini ..walaupun mereka tau siapa dan sapa SAKA tinggalan Kadir Sheikh Fadzil yang masih mewarisi dan beraksi licik hari ini..yang cuba mentaktakan sesaorang di Haikal KTPC ...setaraf Sulaiman Haikal yang menjadi kegilaan tentera2 Knight templar cartel...

Jika ia terus disiasat hingga keakar umbi maka pasti kita akan berjumpa siapa SAKA Kadir yang kononnya telus dan mulus taat kepada MB Kedah hari ini  yang cuba mengambil kesempatan diatas   sifat  MB yang kononnya memiliki sifat "kasih mengasihani sesama insan" tak mengira warna  bendera untuk mengambil tindakkan.

Pada GMC sifat yang dimiliki oleh MB Kedah Dato,Mukris Tun M itu..salah satu sifat yang amat mulia walaupun  sifat tersebut tidak dimiliki oleh Tun M  maupun Pemimpin PAS  yang bertaraf ulama Politik dalam menghadapi musuh politik mereka ....sepertimana  ketegasan Tun M sebelum2 ini...

Apa pun Syabas dan tahniah GMC pada MB Kedah warisan Wan Mat Saman tersebut yang menjiwai pemimpin islam yang sebenar.. walaupun masih banyak yang mencuri kesempatan diatas ketelusan MB warisan Wan Mat Saman ini ....

Sebenarnya GMC sendiri teramat-amat teruja  bila mem baca tulisan-tulisan  dari rakan GMC  bertajuk : "..

KTPC: CUBAAN FITNAH EXCO KEDAH..??? BERANI TANGGUNG DOSA? yang penuh "amaran" dan "peringatan" SERTA   tempisan  ala - Kung Fu...  ia itu kisah  "buruk laku" seorang Exco Kerajaan Negeri Kedah, YB Sabrina Azizan melalui "surat terbuka"...

Kesimpulan yang GMC dapat rumuskan  setelah membacanya segala tempisan dan kuntauwan  dari  kedua sahabat GMC tersebut.....eloklah  kita mempertahankan  yg benar walaupun ia teramat pahit untuk ditelan...!!

Jangan kerana sebiji telor kemuruk rebus yang  di "jamu" kita sanggup mengkianati sifat kasih sayang tak mengira warna BENDERA yang diwarisi oleh Waris.. Wan Mat Saman tersebut.. 

Relax,,,BRO!! Relax....>>>[Clik]


P/S Dato' Mukris...

GMC nk pesan sikit...jaga2 latok..li lepan ata longkag !! lompat..latok lompat... !!






TRANFOMASI UMNO Kulim Bandar Bahru belum selesai.... kah..kah..kahhhh



"...Abdul Kadir yang mendakwa BN membeli undi untuk memenangi pilihan raya umum lepas, Mohd Ali yang juga Ketua Menteri Melaka berkata ia merupakan satu kenyataan yang menghina mereka yang mengundi beliau (Abdul Kadir) sebelum ini..." 


"... Abdul Kadir sebelum ini menimbulkan perasaan tidak selesa pemimpin Umno, antaranya ekoran dakwaannya bahawa BN membayar pengundi kawasan parlimen Kulim-Bandar Baharu dalam pilihan raya umum lepas - yang menyebabkannya disiasat lembaga disiplin parti..." [clik]

 Hari ini pula".... tanggal 12 Jan. -".ahli perniagaan bergelar Datuk"....... dilanjutkan bagi membantu siasatan berhubung dakwaan pemberian dan penerimaan wang suapan berkaitan pemberian tender.

Siapa Kadir selepas Kadir dalam UMNO Kulim Bandar Bahru hari ini???...Ada lagi kah Spesis Kadir yang memberi dan meyimpan  tender  untuk memenangi pemilihan....??

Apakah ada benarannya apa yang telah didedah oleh Tan Sri Abdul Kadir bin Sheikh Fadzir ini..atau ia hanya satu PER  " CUBAAN FITNAH EXCO KEDAH " yang telus mulus seperti yang ditulis oleh rakan Blogger GMC ?.ATAU.. ia hanya sikap "syak wasangka buruk" 

AWAS !!!  sebab ia satu sikap "suuu'u dzonn" tu berasal dari setan....kata sahabat Blogger GMC..kita jangan jadi Syaitan yang hanya diumpan dengan sebiji TELOR kemuruk rebus...

Takkanlah BLOGGER  nak ikut perangai setan kot, kan? Nanti kalau ada masa nanti GMC akan tulis UMNO Bandar Bahru sudah jadi Syarikat Sdn Bhd...kita dedah dimana kebenaran kenyataan Abdul Kadir yang mendakwa ujud Politik sistem butter dalam UMNO Kulim Bandar Bahru ....siapa Saudagarnya...

Persoalannya sekarang ..."Benarkah tuduhan  Kadir bin Sheikh Fadzir itu terhadap UMNO ...?? ATAU ia satu  PER  " CUBAAN FITNAH EXCO KEDAH "yang telus mulus itu? SEPERTI yang ditulis oleh BLOGGER Dks Kedah.

Surat Terbuka kepada Y.B. Datin Nor Sabrina Mohd Noor Exco IT Negeri Kedah & ADUN Bandar Baharu.

Benarkah ia tulus mulus?? atau ia satu Fitnah ....tepok dada tanya Saudagar TENDER......Siapa pula Saudagat Tender itu...nak tau siapa saudagar tersebut ?..kena tanya rakyat?....Siapa Rakyat itu......???

Jawapanya......"TRANFOMASI UMNO Kulim Bandar Bahru belum selesai...." ada yang masih tertinggal sakanya..







Tuesday, January 21, 2014

UMNO Bandar Bahru di rendung Malang diambang 2014....kah..kah..kahh



Dua individu yang direman menutup muka selepas tempoh reman mereka dilanjutkan bagi membantu siasatan dakwaan pemberian dan penerimaan wang suapan berkaitan pemberian tender di Mahkamah Majistret Sepang, Selangor, semalam. – BERNAMA


                                                     [Gambar Sekadar Hiasan] he..he..he

Seksyen 16 dan Seksyen 17(a) Akta SPRM 2009.....

 Berdasarkan Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 (ASPRM 2009) (Akta 694), terdapat empat kesalahan rasuah yang utama iaitu:
  1. Meminta/Menerima rasuah [seksyen 16 & 17(a) ASPRM 2009]
     
  2. Menawar/Memberi suapan [seksyen 17(b) ASPRM 2009]
     
  3. Mengemukakan tuntutan palsu [Seksyen 18 ASPRM 2009]
     
  4. Menggunakan jawatan/kedudukan untuk suapan pegawai badan awam [Seksyen 23 ASPRM 2009]
     

Gagal Melapor :-

  1. Gagal melapor pemberian, janji atau tawaran rasuah
    Seksyen 25 (1) dan (2) Akta SPRM 2009
    DENDA : Tidak lebih RM100,000  

    PENJARA : Tidak lebih 10 tahun atau kedua-duanya sekali  

  2. Gagal melapor permintaan atau memperoleh suapan
    Seksyen 25 (3) dan (4) Akta SPRM 2009
    DENDA : Tidak lebih RM100,000 
    PENJARA : Tidak lebih 2 tahun atau kedua-duanya sekali
     

Anda Dilindungi :-


Masyarakat tidak perlu gentar untuk membantu membanteras kes rasuah. SPRM sentiasa memastikan kerahsiaan maklumat yang diberikan dan PEMBERI MAKLUMAT adalah dilindungi serta tidak boleh didedahkan kepada mana-mana pihak dalam apa jua keadaan.




Mereka yang berusia 44 dan 48 tahun itu ditahan reman bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 16 dan Seksyen 17(a) Akta SPRM 2009 iaitu kesalahan meminta atau menerima rasuah. 

Apakah UMNO Kulim Bandar Bahru akan menerima padah yang sama seperti mana  nasib yang menimpa UMNO Padang Serai satu ketika dulu..digantung!! 

Apakah UMNO Kulim Bandar Bahru akan lumpuh....??? 

"..SEPANG 12 Jan. - Tempoh tahanan reman pegawai khas seorang menteri dan ahli perniagaan bergelar Datuk dilanjutkan bagi membantu siasatan berhubung dakwaan pemberian dan penerimaan wang suapan berkaitan pemberian tender...] 

...selanjutnya [clik] ...

KTPC: CUBAAN FITNAH EXCO KEDAH..??? BERANI TANGGUNG DOSA?

Bila dapat info tentang perkara yang buruk pada seseorang pemimpin, memang kelaziman kita bloggers akan seronok. Seronoknya kita sampai kita terlupa nak check sama ada cerita tu benar atau tidak. Maka dalam keadaan inilah maka kita mudah terjerumus dalam kancah fitnah...kan?............. 

Biar Anwar saja tidak berani bersumpah....!! jgn pula ada yg mengambil sikap yang sama dengan Anwar......"TAKUT" dgn sumpah!!

[Clik] hehehehehe dan [Clik]......

 

 .







There was an error in this gadget