Wednesday, November 27, 2013

Bangunlah dari tidur - Kedah Time


Tertarik dengan tajuk GLC Kedah : Be very sensitive la melaui Blog Kedah Time. 

Samada tajuk tersebut benar-benar  menyentuh  hati pemimpin BN Kedah atau sebaliknya GMC tak pasti..atau tajuk tersebut hanya akan menambah dekoran BN Kedah diatas keselesaan BN menawan Kedah dlm PRU13 yg lepas....itu GMC tak pasti, tapi apa  pasti ..apa yg diluahkan oleh Kedah Time tersebut melalui tajuk tersebut GMC rasa  ia satu yang perlu BN Kedah bertindak serta lakukan  sepantas PAS  terajang  Dato' Sukri dari KTPC  digantikan dengan Hero Bunga cucu menantu Ostat Azizan razak yang banyak merosak  KTPC.

Bukan sekadar menjadi hasrat dan cita-cita ala politik  PAS..yg berkokok siang malam akhirnya 5 tahun tidak berbuat apa-apa yg terhasil hanya kandang babi mega di Bukit Selambau dan beratus ekar memorial cina mampuih yg sedang lancar pembinaannya hari ini di Sg Kob dalam perkampungan orang Melayu...



Setakat hari ini  nampaknya KTPC masih disandang oleh barua-barua PAS walaupun dah hampir 7 bulan BN memerintah Kedah.,,penganti orang yang  benar2 berwibawa masih belum mampu diisi BN agar cita-cita KHTP yang kononnya  bakal diberi nafas baru untuk menjadi lebih hebat dengan menarik lebih ramai pelabur besar berjaya direalisasikan bukan difantasikan.


Rakyat sudah muak dengan tranfomasi yang masih bertaraf fantasi...5 tahun tidak lama...7 bulan sudah berlalu...!!!

[clik]

11 comments:

  1. GMC bela Dato Shukri pula.
    Zaman Dato Shukri pula dia bela mamak Kadiak/Saleh Cina sajalah.

    ReplyDelete
  2. Selain rakyat ingin melihat Kedah benar2 menjadi Economic Power House di Malaysia.

    Alor Setar ingin dijadikan bandar Metropolis.
    Padang Sanai ingin dijadikan Bandar Getah yang elit dan lengkap.
    Jerlun ingin dijadikan pusat minyak.

    Bukit Kayu Hitam juga tidak ditingggalkan untuk sama bergerak menjadi pusat logistik dan industri minyak….itu yg kita harapkan sekurangnya idea2 dan hasrat tersebut dapat menyambung apa yg Tun M rancangkan sebelum ini dan yg telah dipadamkan oleh Tun Lah Badawi…

    Jadi untuk menerus kesinambungan dan agenda TUN M masa lampau ia bukan satu yg mudah dan bukan sebarangan org yg boleh dilantik… mereka mestilah diantara org yg benar2 mampu dan berkemampuan untuk men TRANSFOM kan Kedah menjadi sebuah negeri yang maju aman dan makmur..jika tidak segala cita2 untuk men TRANSFOMkan Kedah hanya tinggal fantasi….insyaallah kita Yakin Dato Mukriz mampu meneruskan agenda Tun M…yg diterbengkalaikan ditangan Tun Dolah Badawi sebelum ini…

    Jadi begitu juga halnya dgn KTPC….kita perlu tenaga pengeraknya bukan dikalangan mereka yg hanya kukuh dan kental dgn kabel dan lobi-melobi yg akhinya KTPC hanya indah khabar dari rupa…seindah Projek Ikan Keli tajaan PAS…!!

    Rakyat akan terus menyokong pemimpin yg benar mampu melaksana apa yg dirancang...bukan apa yg di canang sebagai gula2...baik salleh cina maupun saleh hindu itu tdk penting yg menjadi fokas kita "SIAPA" yg mampu dan lbh layak merealisasikan cita2 dan hasrat BN yg kononnya akan menjadikan KHTP dapat diberi nafas baru untuk menjadi lebih hebat dan berjaya menarik lebih ramai pelabur yg besar....bkn mereka yg hanya mampu membesar perut dan tembolok kroni2 seperti yg ditunjukkan oleh hero bunga PAS sebelum ini....








    ReplyDelete
  3. Sejauh mana KHTP dapat bantu Melayu tempatan berjaya dari segi limpahan ekonomi disekitarnya.Tak ada.Masing masing yang ada dalam KHTP asyik jaga temolok sendiri dan kroninya sahaja macam mamak Kadiak dan Saleh Cina sebagai contoh.

    Melayu setakat bangga jadi operator kilang di Hitech saja.Jadi guard kilang.Bukan melayu diberi tempat istimewa oleh Melayu sendiri.

    Bila ada jawatan dalam KHTP kerja mnereka makan persen dan komisen sahaja.

    Tender hanyalah wayang kulit sahaja.Kalau tak ada kira dari belakang maaflah.

    Zaman UMNO.Pas serupa sahaja.Semua jaga perut buncit sendiri.

    Tanya lah berapa ramai Melayu tempatan yang dibantu.Bagi bukti siapa dia.

    Yang nampak Melayu ramai jadi operator kilang di Hitech.Nak minta jadi jawatann berkelulusan yang tinggi dikatakan tak ada kosong.Tapi kalau kroni atau bukan Melayu ada pula.

    Yang ini kena tengok.Bukan soal nak jadi Boss KHTP.

    Biarlah dia boleh bantu anak anak Melayu yang ada ijazah bekerja disitu.

    Kontraktor Melayu tempatan pun susah nak cari makan.Banyak lesen yang buat dapat kerja di KHTP adalah lesen yang telah di kawal oleh seseorang kroni dalaman.Cuma tukar ganti saja.

    Itulah indahnya khabar.Banyak lagi kalau nak cerita.Buatlah sekali dailog apakah sumbangan KHTP pada peluang pekerjaan ekonomi Melayu tempatan.

    ReplyDelete
  4. bila ada banyak kilang di khtp tu ramaila anak melayu akan dapat kerja. Itu la kita kena cari CEO yang mantap dan yang boleh tarik investor masuk, bukan hanya sekarang ada YB yg di lantik jadi Exco oleh MB kerja dia dok asyik nak tarik masuk kontraktor jer. Rumusannya KHTP=investor bukannnya kontraktor; barulah berkembang maju

    ReplyDelete
  5. Sehingga kini ada berapa kontraktor tempatan sekitar Kulim yang dapat kerja dekat KHTP.kalau ada buktikan.Zaman Shukri hanya Saleh Cina dan mamak Kadiak sahaja.Tukar lesen tapi orang yang sama.Tuan lesen dapatlah 5%.Kalau oarang lain maaflah jangan harap.Itulah ceritanya.

    Nama sahaja tender terbuka .Tahi minyak punya tender.

    ReplyDelete
  6. di KHTP nak harap pegawai melayu tak boleh juga.
    kalau setakat nak kerja operator boleh walaupun ada degree.
    bukan melayu yg ada kuasa.
    bersepah melayu jadi kuli.

    ReplyDelete
  7. GMC setakat ni apa yg hang dapat cari makan kat Hitek Park.Cuci lantai pun tak layak.Angkut sampah pun tak layak.
    Tuuuuuuu diaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa yg kata Hitech /KHTp.

    ReplyDelete
  8. Buat Anon 6.41 AM...Jgn tanya apa yg GMC dapat....tapi lihatlah dan nilai berapa ramai anak2 melayu tempatan dapat menumpang mencari rezeki....persoalannya layakkah anak2 melayu tempatan menjawat jawatan yg setaraf dengan jawatan yg ada....selain Angkut sampah dan cuci lantai...apakah angkut sampah dan cuci lantai itu satu kerja yg hina...jika taraf kelayakkan akademik mereka tdk mampu menduduki kerusi empok KTPC atau Hi-Tech Park...jgn kita persoalkan apa yg kita dapat...tapi fikirlah apa yg anak bangsa kita dapat dari kemajuan Hi-Tech Park/KTPC...jika kita fikir apa yg kita blh dapat atau apa yg GMC dapat ia tdk lebih dari kepentingan perut sendiri... inilah kesilapan kita...!!! bila kita dpt sesuatu drnya bg kita ia yg baik buat kita.....!! dan bila kita tdk dpt mengaut keuntungan menyumbat kroni2 kita disana ia satu keburukkan buat kita....hrp jgn kita ada kepentingan diri.....tp fikirlah ia rezeki anak bangsa kita dan org lain wlwpun kita tdk dapat mencari mkn disana...tp mungkin anak bangsa kita sendiri dapat mencari mkn disana...!!

    ReplyDelete
  9. GMC.
    Cakap anak bangsa yang jadi bangsat.
    Kalau angkut sampat dan cuci lantai pun memang tak layak.
    Yang lain jangan haraplah.
    Melayu yang dapatb ialah Melayu bukan macam GMC.
    GMC berjuang untuk rakyat.
    Ramai dalam Hitedk/KHTP berjuang untuk perut bukan fikir Melayu sangat.
    Itulah maknyanya.
    Sebab itu aku kata cuci lantai dan angkut sampah pun depa kata tak layak.
    Ada Melayu berjawatan besar pujn tamak haloba tak cukup dengan yang ada.
    Yang ini GMC kena tegakkan.GMC tak perlu jadi alat atau orang suruhan mana mana mangkok hayun yang gila hendak jadi Presiden KHTP yang kosonf sekarang.
    Mukhriz selaku MB pun rasanya masih belum jumpa tokoh yang sesuai untuk berada disitu.Ramai gila nak jawatan Presiden KHTP.Gaji dia pun lebat dan besar.
    Kita mahu telus dan beri ruang pada semua orang tumpang cari rezeki termasuk GMC.Tapi kalau GMC dah kaya raya atau juwatan tak perlulah.
    Ini yang kita mahu.Bukan dua tiga orang kroni dia sahaja yang boleh cari makan dengan berlakon himpun segala semua lesen.Tuan lesen mahu tak mahu cuma makan 5 % .Tender cuma wayang kulit.
    GMC tahu ke tidak semua ini.GMC tak perlu berjuang atau jadi alat pada siapa-saipa yang sedang melobi jawatan gaji besar ini.Kalau yang yang lepas-lepas tu tak payahlah.cari muka barulah...........

    GMC setuju ke.Apa pandangan GMC ok ke.

    ReplyDelete
  10. GMC ko mmng la sayang kat BN... BN bagi IC rata, guard aku tgk la ni rata2, bangla/nepal/filipin/indo... pastu dok bising jenayah sakan!!ang pi tanya kepal atas, pasaipa jadi lagu ni....dok bok msuk bangsa asing, bangsa sendiri merempat xda keja..habis huru hara.. ang lain la... perut anak bini ang..macai yg kaya2 tulung isi..

    ReplyDelete
  11. Gila, BN/UMNO tlg anak bangsa kite!!! hang menipu, dlu sblum PRU, sembang pendidikan percuma & turunkan harga minyak boleh jadi bankrupt. dahla janji x bok naik minyak, naik jugak...OK la x mau bg negara bankrupt konon, last2----> GST pulak dah, introduced GST , sbb x mau malaysia bankrupt. MMG BANKRUPT la kalu x pandi manage. duit bagi ke anak/bini.pembaziran sana sini!!! hang pi UAE, minyak 0.25/litre. minyak kita jui kat luaq, pastu bli minyak murah bok masuk sini. weh, ni ka bela nasib melayu. DOK BOHONG MELAYU 50 TAHUN dah weh..sudah2 la..smua dah celik, ang x nmpk lagi, nu, penang bagi bantuan pelajar nak masuk Uni rm1000..ang dok tgu brim ja!!besa la, negeri bawah naungan pembangkang, aklau buat kebajikan bukan nak bagi taupon. tu aku perasan lama dah. Najib makan kat gerai, pon ampa heboh, jiwa rakyat kunun..puiii!

    ReplyDelete

There was an error in this gadget