Friday, October 4, 2013

PELIK LAGI UMNO BAHGIAN PADANG SERAI.............KAH...KAH..KAHH


Dalam banyak banyak Bahagian yang terlibat dalam perebutan jawatan Ketua Bahagian kali ini Umno Bahagian Ampang lah yang aku lihat paling PELIK sedikit.Pelik bukan hanya kerana perebutan kali ini melibatkan pertandingan 5 penjuru tetapi SALAH SEORANG CALUN untuk jawatan ini status dia amat meragukan aku. 

 KAH..KAH..KAH 

KAH..KAH.. KAH 

KAH..KAH.. KAH

Kalau UMNO Bahgian Ampang lima penjuru... UMNO Padang Serai Enam Penjuru..!!!

Peliknya UMNO Bahgian Padang Serai lebih Pelik dari UMNO Bahgian Ampang...


Jika peliknya UMNO bahgian Ampang kerana Calun yang di maksudkan adalah Saudara Mohd Isa Mohd Saidi (gambar atas)seorang ahli Umno yang pernah "murtad" bila menyertai PKR,kemudianya "murtad" PKR kembali menyertai Umno.(bila dia masuk Umno balik aku tak pasti,tetapi yang pasti April 2012 dia masih Ahli PKR sebelum di pecat)....itu peliknya calun UMNO Bahgian Ampang...!! [clik]

Peliknya calun UMNO Bahgian Padang Serai"SEDIA UJUD KERJASAMA DENGAN PEMIMPIN PKR" berbanding ujud kerjasama sesama sendiri dalam UMNO Padang Serai....akhirnya Konflik dalaman sesama sendiri  punca UMNO/BN tewas di Padang Serai dalam PRU13 dan PRU2 sebelumnya.

Peliknya UMNO Bahgian Padang Serai bila setengah juta [clik] peuntukkan wang untuk pengundi luar tidak mencapai sasarannya....hilang entah kemana pengundi-pengundi luar yang balik dari segenap ceruk rantau tanah air...hanya berbekal RM50.00 dan ada yang kembali dengan kecewa kerana wang peruntukkan untuk mereka lesab entah kemana...

Peliknya UMNO Padang Serai bila sessi masyuarat cawangan terpaksa dibatalkan beberapa kali kerana keputusan masyurat  tersebut kononnya tidak memihak pada pihak tertentu yang ada kepentingan diri.

Peliknya UMNO Padang Serai...setengah juta Wang Peruntukkan pengundi luar di serah pada individu yang pernah mengkianati Parti...

UMNO Pusat sepatutnya jangan memandang ringan dengan kemelut UMNO Padang Serai yang membawa rosak susu sebelanga..UMNO Negeri Kedah pula yang kini dibawah pimpinan Dato' Mukris Tun M harap tidak meneruskan budaya lepas tangan jika UMNO Kedah benar ingin mengekalkan kemenangan dalam PRU14 yang akan datang...jika tidak Parlimen dan DUN Padang Serai bakal menjadi sarang PAS/PKR membiak...

PELIKnya UMNO Padang Serai...tidak pernah mahu berubah kearah memperkasakan UMNO...tetapi lebih cenderung untuk memperkasakan kantung-kantung pemimpin sendiri...dan lebih selesa berada dibawah Parti pembangkang....!!

Peliknya UMNO Padang Serai sewaktu berkempen PRU13 mereka lebih sibuk berkempen untuk memperkasakan jawatan Ketua Bahgian berbanding untuk memenangkan BN dalam PRU13.

PEliknya UMNO Padang Serai....mereka tidak pernah merasa kebencian rakyat terhadap mereka...akhirnya UMNO Padang Serai ibarat rumah usang yang penuh dengan hantu Raya...rakyat kian jauh dai mereka.

PELIKnya UMNO Padang Serai...sejak calon berkenaan menyandang Timb Ketua Bahgian tidak pernah sekalipun menghadiri masyuarat bahgian...dan sejak menyandang pemangku Ketua Bahgian pula kononnya tidak pernah sekalipun mengadakan Masyuarat bahgian.... 

Persoalannya BUTAkah pemimpin peringkat Negeri dan Pusat tentang kemelut dalaman yang melanda UMNO Padang Serai sekian lama....!!

[clik]

13 comments:

  1. Ada calon Ketua Bahagian yang buat taik dengan kopersi Sidam Kanan pun ada.
    Hutang sewa kedai koperasi tak bayar.
    Layakkah jadi pemimpin orang macam ini.
    Gah dah............

    ReplyDelete
  2. Anak Bukit JelutongOctober 4, 2013 at 10:23 PM

    GMC,
    Aku tak setuju untuk melabelkan pemimpin-pemimpin berkenaan "buta" tentang kemelut dalaman yang melanda UMNO Bahagian Padang Serai.

    Aku lebih cenderung untuk mengatakan pemimpin-pemimpin itu, yang tidak berkesempatan turun padang dan hanya mengharap dan percayakan "laporan" individu-individu tertentu yang berkepentingan, 100%.

    Kalau pemimpin berkenaan dapat "memperuntukkan" masa yang lebih bagi "menjengok" dan menangani masalah di Bahagian, khasnya seperti Bahagian Padang Serai, mungkin juga "penyakit" yang dideritai telah lama sembuh.

    Semoga semua pihak lebih "komited".

    ReplyDelete
  3. UMNO Padang Serai mudah sahaja cerita nya.
    Selagi ada muka 6 Jahanam selama itulah lingkup UMNO Padang Serai.
    Apa yang mereka buat selama mengepalai UMNO Padang Serai.
    1.diperingkat awal dulu berebut projek.
    2.selepas berebut nak jadi pemangku ketua selepas Raman dijuburi kena letak jawatan kerana isu akhlak.
    3.kemudian nya berebut pula nak jadi calon PRU 13.
    4.selepas Marlia jadi calon dikalangan mereka jugalah dalang sabotaj PRU 13 yang menyebabkan Marlia kalah walaupun boleh menang.
    5.selepas PRU 13 timbul isu bawa lari duit pengundi luar yang berjumlah beratus RM dikalangan AJK Bahagian sendiri.
    6.lepas itu pula berebut nak jadi Ahli Majlis MPKK dan Hi Tech.Yang dapat sokong .Manakala yang tak dapat tentang sama sendiri.
    7..lepas itu berlaku pecat memecat dalam UMNO bahagian ,Pemuda,Wanita dan Puteri.Berseleraklah habis UMNO Padang Serai.
    8.mesyuarat cawangan termasuk pemuda dan puteri lintang pukang.Ada yang mesyuarat atas kertas sahaja.wanita pun ada juga.
    9.lagi menarik pakat berebut jawatan Ketua Bahagian seramai 6 orang.Ketua Pemuda 3 orang.Puteri dan Wanita satu lawan satu.Ketua wanita dan Puteri yang ada eloklah ganti yang terbaik sikit.Pemuda lagi lemah sampai cawangan pemuda pun banyak yang lemyap terus.Jawatan Ketua Bahgaian lagi mengarut.......

    Perwakilan pun serupa jugalah kira RM saja.
    Matilah UMNO kalau macam ini.

    ReplyDelete
  4. Aku dan kawan-kawan dah fed up dan meluat dgn UMNO Padang Serai.

    ReplyDelete
  5. UMNO pdg serai nk mampuih la klu x brsatu. Ya Allah musnahkanlah politik calon dan perwakilan umno pdg serai yg mengkhianati perjuangan yg tidak memperjuangkan agama,bangsa,dan negara.. engkau pilihlah pemimpin yg benar2 memperjuangkan agama,bangsa dan negara amin..

    ReplyDelete
  6. Amin.. betul kata anony..perwakilan perlu bijak. Jgn hanya mementingkan dri sndri. Istikharah memohon ptunjuk Allah sebelum mengundi.. jadi perwakilan yg bersih hatinya.

    ReplyDelete
  7. ahli UMNO Bhg Pdg Serai yang menjadi perwakilan sama macam dengan calon yang bertaning yang hendak dipilih...buta, pekak...macam robot...tiada jati diri...yang mereka pi sokong tu semuanya uaya, rimau, penyam,un, penyangak.. wahai anak bukit v jelutong... UMNO Pusat dan UMNO Negeri Kedah memang buta dan pekak...dah pun turun...laporan dah buat...semua dah kena panggil...tapi dok lagu tu jugak...yang bertanggungjawab sabotaj calon BN semasa PRU ke-`12 lalu masih aktif dalam PRU ke-13 dan masih diberikan jawatan...UMNO Pusat tahu semua ini dan UMNO kedah juga tahu.....UMNO tak berani ambil tindak..takut hilang populariti...UNO sanggup hilang kuasa demi menjaga populariti...untuik mengembalikna kekuatan UMNO Bhg Pdg Serai ataupun untuk memulihkan UMNO Bhg Pdg Serai...UMNO Pusat dan UMNO kedah perlu lalukan sesuatu di luar jangkaan walaupun ianya tidak popular...pecat kumpulan 6jahanan dan mereka yang berada di keliling kumpulan tersebut...ramai...kami boleh senarai panjangkan nama-nama mereka yang merosakan UMNO bhg Pdg Serai....

    ReplyDelete
  8. Ayuh para perwakilan. Muhasabah diri kita dan mohon petunjuk kpd Allah agar kita berjuang ikhlas krn Allah atas dasar agama,bangsa dan negara. Ayuh kita bukanlah perwakilan yg pntingkan duit,kroni,berpuak puak, perpecahan,hasad dengki,pengkhianat.. kita adalah perwakilan yg bijak fikirlah demi agama,bangsa dan negara.

    ReplyDelete
  9. UMNO...Duit......B........t.....tidak dapat dipisahkan...kalau bukan Duit / B...t....bukan UMNO namanya......perwakilan macam lembu lapaq ayaq.....semua demand tinggi....sapa huloq lebih .......macam biasalah........walaupun nyang huloq tu perangai macam babi.....jadi bila babi menang jadi ketua...perwakilan tarafnya anjing yang hanya memerlukan tulang-tulang sebagai habuan......kedua-dua spisi ini tempatnya di neraka...kecuali anjing dalam cerita ashabulkaahfi saja.....sesiapa yang boleh menyelamatkan anjing-anjing ni syurgalah tempatnya...siapa kah penyelamat UMNO Bhg Pdg Serai.......adakah PAS, PKR ataupun DAP ataupun orang Melayu jugak...tunggulah Imam Mahadi UMNO muncul untuk selamatkan UMNO Bhg Pdg Serai....

    ReplyDelete
  10. Begaduhla hampa umno woi.. 5 thun lg pas memerintah kedah.. ini kalilah.. pa pun tq pd org umno yg pgkah pas.. Takbir!!!

    ReplyDelete
  11. UMNO sebenaqnya suka PAS perintah kedah, sebab depa lebih untung kalau PAS ataupum pembangkang menang...apa taknya..da satu jawatan dalam UMNO setaraf wakil rakyat di setiap DUN dan Parlimen yang UMNO/BN kalah.....elaun dan peruntukan lebat..wakil rakyay pembangkang pun tak boleh lawan depa.....bagi DUN Merbau Pulas..Razak Abdullah dipilih sebagai Wakil Rakyat ....kan hebat tu...kalau UMNO menang di Merbau Pulas.....memang ada yang rugi....UMNO memang suka jai pembangkang yang tak tau membangkang.....

    ReplyDelete
  12. KAH KAH KAH awat pmuda umno hampa loi sgt. Klu berani kami pemuda PAS nak ajak berdebat. Kita buka isu hudud,moral org muda dan ekonomi. Klu berani kita buat debat dekat stadium mini kulim..

    ReplyDelete
  13. Salam bro, berdebat memang boleh tapi yg untung cuma naik nama individu dan parti tapi yg rugi bangsa Melayu.Siapa yg lihat susah senang mereka, Pas @Umno bagi bantuan sekadar nak hiasi paper saja. tak pernah menyelam isu sosial, agama ,ekonomi dan juga jati diri anak Melayu yg makin merapu. Kalau Pas kata depa ikut Islam- cuba mai di Sg karangan , Melayu mana yg beli no. ekor dan rombongan ke Siam - orang Pas . Jangan cakap pasal negara, negeri ka tapi lihat disekitar kita dulu, betulkan mana yg patut. Mana dia jati diri orang Melayu melainkan bertuankan rm saja. Geng yg junjung Quran tu lagi dajal dari anak seluang. Cuba buat kajian dulu bro kalau betul punyai jati diri Melayu.

    ReplyDelete

There was an error in this gadget