Wednesday, October 23, 2013

Mat Sabu dan Memali..!! Dulu kami di Sayang…kini kami ditendang!!


'Ãku yang dulu bukanlah yang sekarang...''itu antara bait lirik lagu popular dendangan penyanyi cilik dari Indonesia, Tegar yang sering berkumandang di corong-corong radio pada masa ini.

Jika Lagu “..'Ãku yang dulu bukanlah yang sekarang...” menceritakan bagaimana seorang anak kecil berhijrah ke kota mencari kehidupan yang lebih baik. 

Walaupun tanpa pendidikan kerana kemiskinan tetapi akhirnya dia menjadi artis popular dan gah!! 



Apa pun kita dengar dulu lirik lagu "..dulu kami disayang kini kami ditendang..">>> >>>[Clik] 

Tetapi lagu “ Kami yang dulu bukanlah kami yang sekarang” pula menceritakan kisah di sebaliknya terjadi pada pemimpin dan mangsa2 PAS di Memali selama ini ..!!! 

Jika Lagu “..'Ãku yang dulu bukanlah yang sekarang...” menceritakan bagaimana seorang anak kecil berhijrah ke kota mencari kehidupan yang lebih baik. Walaupun tanpa pendidikan kerana kemiskinan tetapi akhirnya dia menjadi artis popular dan gah!!


Begitu lah apa yang belaku sebaliknya pada Mat Sabu dan Balu-balu Memali hari ini…setelah sekian lama dicanang dan digendang kehidupan mereka menjadi gah!! dan megah !!tapi segala-galanya berubah dengan tiba-tiba kini mereka di tendang dan jalang gara-gara jutaan wang retetan mereka disonglap..


Sebenarnya lirik lagu 'Ãku yang dulu bukanlah yang sekarang...” benar-benar  terjadi dan benar menimpa pada pemimpin dan pada pengikut khsusnya balu  mangsa tragedi Memali hari ini”


Tetapi lagu tersebut tidak menceritakan sebaliknya pada Mat Sabu Suami pada Norma yang dulunya berhijrah dari Guar Jering Seberang Prai ke Kelantan untuk mencari popularity dalam Politik  telah berjaya meraih gelaran YB dan bintang pemidato Raja Lawak PAS yang tersohor mampu meraih  jutaan wang retetan dari derma Rakyat dalam setiap  siri ceramahnya untuk membawa PAS ke Putra Jaya….kini Mat Sabu di tendang dan dibenci…


PAS tidak lagi perlu khidmat dari uwang retetan Mat Sabu malah sahabat baik Mat Sabu Sendiri sudah mula mencanang dalam akbar lidah resmi mereka..


 “…aku harap untuk PRK Sungai Limau ni jentera PAS tak payah sibuk nak buat ceramah. Bukan takat ceramah mega, ceramah kelompok pun tak payah buat. Kalau 'diharamkan' ceramah untuk PRK Sungai Limau ni lagi bagus..”


Harakah Daily.


Apa yang GMC rasa…sudah sampai masa  dan ketikanya janji Allah pada Mat Sabu  sudah tiba..sepertimana balu-balu yang dulunya mereka disayang ..kini ditendang..!!


Dulu..dulu,,,mereka bahagia…


Kini  mereka menderita.....


Cita-cita mereka nak ke Syurga..

Dulu mereka ada wang tabung berjuta...

Kini..mereka menderita dan sengsara....dihumban keneraka gara-gara wang retetan yang diperdaya oleh pemimpin mereka !! 

Lagu 'Ãku yang dulu bukanlah aku yang sekarang...'' perlu menjadi iktibar dan pengajaran oleh pengundi-pengundi DUN Sg Limau…agar mengenali siapa PAS dulu-dulu  dan PAS hari ini…!!

Betoi kata Zul Ya penulis Haramkah... "elok PAS tak buat ceramah dari buat ceramah dlm PRK sg Limau..!!..[clik] dan clik>>>>>sini





No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget