Thursday, October 31, 2013

Rancangan Amekaw Datang lagi .....di DUN Sg Limau musim ini.



Wah wah.... AmeKaw kembali lagi !menemui peminatnya di DUN sg Limau.

Kenali siapa perserta dan host AmeKaw musim ini...!!






Ini betul-betul Kaw Kaw punya... Amekaw kali ini tampil lebih menarik,  kerana kiteorang kini mempunyai wajah-wajah baru…

Siapa kah yang menjadi perserta dan host AmeKaw kali ini..tentunya meng “BOMM” lah..!!



 


Apa yang baru ?? teknik dan cara tanam padi ..!!kah..kah..kah..itu korang kena larh tengok betul  apa yang perserta-perserta dibawah ini lakukan..



kah..kah..kah..menabur benih padi dengan menggunakan pelampung..!!



Setelah beberapa bulan membuat persedian musim terbaru AmeKAw ini... siri jelajah kampung-kampung yang terpilih kini bermula di DUN Sg Limau disatu lokasi sawah Padi milik perserta kita disana.  


Mesti korang semua nak tahu bukan...Milik siapakah DUN Sg Limau yg dipilih oleh pengundi sebagai Lokasi terpilih Amkeaw musim PRK ini kan kan ??

Kita tunggu hingga habis rancangan AmeKaw....!!

Buat malu pengundi2 Sg Limau je Mat Put been nei..!! 




Aku lagi le... malu !! yg asal dari Negeri Jelapang padi...! mana lagi Kedah lah..!!Kami tak panggil sawah tapi panggil bendang !!..kecik-kecik lagi dah belemuih dgn selut bendang ..mana tidaknya kena kerja angkut semai..!! kecar kapar !! halau burung chak ….menimba ikan dalam telaga dibendang  jgn cerita lah dah jadi rutin bila habis org mengerat padi…masa tu mana ada mesin..!! semua kerja buat cara manual..pun tak pernah terpikiaq ada lagi cara baru tabor benih waktu air penuh cam laut tu…kalau masa aku kecik-kecik dulu ya le. air macam tu sesuai sebab waktu tu org Kedah panggil musim menanam padi.,,,dan kerja aku waktu budak2 waktu itu.. apa lagi tentu tolong arwah Mak aku  angkut semai..!! hantaq ayaq kat org menanam padi,,!! Sambil2 tu...tahan taut dan perabih bekai org menanam …!!

AmeKaw....!! Mahfus.....

wassallam....

There was an error in this gadget