Thursday, September 26, 2013

Kadir Siekh Fadzil patut kencing dalam tempurung suluh mukanya yang lebam ....


 "Kuasa sebenarnya di negara ini sejak Merdeka adalah di tangan pemimpin Bumiputera.
Oleh itu, janganlah kita persalahkan orang Cina atau parti politik berasaskan kaum Cina di atas kegagalan pemimpin kita sendiri untuk meletakkan kedudukan sosioekonomi Bumiputera pada tempat yang seadil dan sepatutnya.Kita telah diberi masa lebih 50 tahun untuk melaksanakan tanggungjawab ini" - 


[Mamak Kadir Sheikh Fadzir Pertualang UMNO]

p/s..

"...Awas dalam UMNO hari ini masih ramai lagi spesis-spesis mamak KUTTY  seperti ini akan bangun meludah UMNO bila nafsu mereka tidak dipenuhi...."

Kadir Mamak DKK ... apa tanggung Jawabnya 50tahun di Bandar Bahru...??? ....



GMC mau tanya mamak kuty nei....??? Membangun ke Bandar Bahru sewaktu Kadir dan Spesisnya hari ini????


Sebut saja Buglow Besar Tawar Baling,pasti orng kenai ...itu Tok kadiaq punya!! kalau dulu Bunglow Kadiaq macam Hotel 5 bintang,bersusun kereta dan langau2 yang bertandang, Hari ini Bunglow kadiaq tak macam dulu2 lagi..cuma tunggu puak2 pemburu hantu buat filem saja...sunyiiii!!! sepi..!!! tak mcm dulu-dulu..!!,



Lalu saja High Way Baling Grik..seram juga kalau melintas dibelakang Bunglow kadiaq lampu neon tak macam dulu terang benderang sampai ke High way. La nei suram.!!..suram macam Politik adiknya juga..Dato' Aziz Syeikh Fadzil di Kulim Bandar Baharu!! Sebut saja kadiaq Syeikh Fadzil,orang Bandar Baharu,Serdang awai2 lagi depa "cebeh"!!. Cebeh !! pasai apa...pasai ada sebab!!! 

Yang tak cebih mulut, hanya suku sakat UMNO yang masih bergantung harap dengan baka yang ditinggalkan oleh Kadiaq ia itu Dato'Aziz. Sebenarnya,pengaruh Dato'Aziz juga dah cukup-cukup kurang di Kawasan pusaka tinggalan Kadiaq nei..yang diwarisi oleh Dato' Aziz hari nei. 

Sebut saja Dato' Aziz Kadiaq cina2 kulim Bandar Baharu,Lunas dan sekitar dengannya puuunnn... senyum sumbing,tanda tak berapa minat dengan genarasi Kadiaq Syeikh Fadzil ni mentadbir. 

Mungkin depa lbih kenai sapa baka Syeikh Fadzil ni,Dato' Aziz pula dengan Isu lamanya ...juga, agak susah sikit dapat sokongan khususnya dari kaum cina, walaupun kisah itu sudah lama tapi Cina, SUSAH LUPA!! berbanding UMNO yang cepat lupa dan cepat latah,latah macam kadiaq latah,latah dalam UMNO dah jadi pekara biasa..dari ketua bahagian sampai keatas, silap2 latah!!!...mcm yang pernah latah, nak bakar titi... UMNO dulu,hari nei titi tu..juga lah yang jadi penghubung jawatan... 

Kadiaq  mamak kuty termasuk spesis UMNO yang cepat lupa dan cepat latah , mungkin ,kerana terlalu tua atau lama dalam UMNO,wlwpn kadiaq tak ada lagi hari ini, tapi generasi Kadiaq masih mewarisi Kulim Bandar Baharu, tidak termasuk adik2 beradiknya yang lain,juga orang kuat2 dalam UMNO Pulau Pinang!!, Kadiaq macam "PENEROKA",..!! 

Peneroka Politik, untuk kaum keluarganya,...betoi kata kadiaq, kerana "DUIT" kadiaq boleh mewarisi Kulim Bandar Baharu..untuk kaum kerabatnya sampai hari nei.. 

Hari ini Kadiaq dah mula pukoi UMNO balik,pukulan kadiaq pada UMNO, membuat rakyat Kulim Bandar Baharu,tersedar sapa Kadiaq Syeikh Fadzil ni,sekali gus merosakkan juga Politik dato' Aziz,yang tak begitu baik dan berapa sihat.. 

 Ramai orang kuat Dato' Aziz ,rata2nya tersenyum sumbing tak boleh kata apa2 dengan Perangai Kadiaq yang berubah tiba2, gara2 Dato' Najib,kononnya tak bagi apa2 lepas dia besara,betoi atau tidak itu hanya mungkin persepsi orang Kadiaq hari nei atau pun ia!!. 

Sebenarnya ada benda lain yang sedang kadiaq buru...tidak masakan sampai boleh masuk kem musuh adiknya sendiri... Apa pun Kadiaq kena usaha juga, cari Publisiti melalui kaedah baru,tidak nanti lepas PRU13 namanya akan lupus begitu saja dibumi Kulim/Bandar Baharu,dan pihak UMNO pula bagai dah tak peduli dengan Mamu Kadiaq hari nei. 

Bagi kadiaq dia kena cari sesuatu ,isu2 yang sensasi,agar namanya disebut2 kembali oleh UMNO lebih2 lagi dekat2 PRU13 nei. 

Persoalannya, sanggupkah Kadiaq kianati kawasan adiknya sendiri dan UMNO yang menjadi sebahagian besar Daging darahnya dan keluarga Syeikh Fadzil?.. atau ia satu strategi untuk perangkap UMNO ? [*p*] dan peluang besar bagi PAS....? 

kah...kah...kahhh [**] nota:

1 comment:

  1. Ini juga termasok kuda-kuda dan belaci mamak kadiak yang setia.

    1.mamak husin rahman
    2.mamak osman aji
    3.mamak hadzir
    4.mami rokiah
    5.dan macam macam mamak dan mami lagi.

    merekal ini lah perut buncit.

    berpuluh tahun mamak kadiak jadi YB di situ apa ada di Bandar Baru.
    Hospital pun tak ada.Bank pun baru ada.
    Bandar Baru adalah pekan koboi ala zaman 30an.

    ReplyDelete

There was an error in this gadget