Friday, August 30, 2013

HI-TECH...DATUK MUKRIS TOLONG CHECK SAT DGN YB UMNO NEI....??


KULIM Hi-Tech Park...!! bergolak kembali dengan agenda lobi melobi....kah..kah..kahh

Selepas terkeluarnya Hj Sobri hero bunga Bos Hi-Tech sebelum hari Raya Aidil Fitri baru-baru ini dengan pampasan 3 bulan Gaji..kononnya hari ini Sang Anuat Safar menjadi caretaker mengganti Hj Sobri.....disebalik tabir tersebut rupa-rupa nya ada wayang cina yang sedang dimainkan oleh YB Umno sendiri yang ingin menobatkan "Golok kayu...Kerbau Tanah" untuk menduduki kerusi tertinggi Hi-Tech Park...

 
Apakah YB UMNO yg setahun jagung menduduki kerusi Dun Bandar Bahru tersebut kenal dengan"Golok Kayu Kerbau Tanah Tersebut"? Jika YB UMNO tersebut masih belum kenal siapa "Golok kayu ..kerbau tanah tersebut" GMC sarankan YB UMNO berkenaan rajin -rajin membaca Blog Dulu Kini dan Selamanya[Sini]....untuk mengenali siapa "Golok Kayu Kerbau Tanah" yang menjadi sokongan kuat YB berkenaan...

Pada Dato' Mukris Tun M..GMC berharap dapat merasai sokongan yg tidak berbelah bagi YB berkenaan terhadap "golok kayu kerbau tanah" tersebut yg banyak mendatang masalah kepada Hi-Tech sebelum ini dengan berbagai-bagai isu yg telah banyak didedahkan oleh GMC maupun dari DKS Kedah...

Akhir sekali GMC berharap YB UMNO DUN Bandar Bahru... hentikan kerja-kerja melobi untuk " Golok kayu..kerbau tanah" berkenaan kerana..rakyat Bandar Bahru lebih memerlukan perhatian dari YB berbanding "glok kayu kerbau tanah" yang jual tak laku ...mengala tak pernah ...kerana ia akan merugikan Hi-Tech Park yg memerlukan pemutihan semula !!

Kulim Hi-Tech perlu pencerahan semula dari UMNO Kedah..bukan terus mengekalkan mereka yang bertaraf.."Golok kayu ...kerbau tanah !!

Awas...jgn kerana nila setitik merosak susu setempayan....!!

wassallam.

15 comments:

  1. GMC inilah perangai puak2 YB UMNO yg lupa daratan. lbh2 kg YB Sabrina yg blm sampai setahun jagung menduduki kerusi EXCO dah mula bt kerja2 haram hadah,,,,kenal ke Yb pukimak ni dgn Anuar Safar tu ? klu tak kenal,aku akn kenalkan YB tersebut dgn dia....siap yg dimaksudkan dgn golok kayu kerbau tanah....itulah Anuar Safar yg berkerjasama berganding bahu mekingkopkan Hitech....mengapa jd bengong dan tolol YB UMNO ni ? terhegeh2 melobi dato mukhriz utk kekalkan si barua Anuar Safar...sbnarnya GMC....YB2 UMNO jenis mcm ni ka yg menjadi duri dlm UMNO yg menikam..,.sepatutnya


    YB separuh msk ni bglah tumpuan pd rakyat bandar baru....jgn dok jd spesis kadiaq yg merajuk meninggalkan kawasan sb tak dpt jawatan menteri...seterusnya lepas tgn pd berpuluh2 org PA. sebenaqnya UMNO mmg busuk di dlm busuk yg dirosakkan oleh pemimpin UMNO sendiri.sedar kah YB separuh msk ni,5 tahun rakyat menderita di bwh politik golok kayu kerbau tanah mcm yg dimaksudkan GMC,..bkn krn PAS & PKR tp....rosaknya UMNO krn ada pemimpin seperti Yb Separuh msk ni.

    ReplyDelete
  2. xpyh le bawk budaya mencarut marut ni. Islam tu agama dlm IC je ke? perangai xubah mcm paria mabuk je, maki carut utk tegur pemimpin. Ini style politik Melayu, kt belakang mengalahkan ketua samseng kongsi gelap.. bila di depan.. mcm sayur kangkong kena rebus.. lembik liuk.. MUNAFIK punya perangai. YB2 baru di Kedah beri tunjuk ajar dlu, bkn maki carut. buat DOSA free je bro.! Kedah bkn negeri koboi..org Kedah ada adab, bkn peranagi cmni.

    Wslm

    ReplyDelete
  3. Setuju dgn pandanngan Anon 11:09.budaya maki hamun ni budaya pas n pkr.tk yah nk gaduh2 pasai Umno la..hang pi perbetoi tntang gang syiah pas dulu..

    ReplyDelete
  4. YB separuh masak?.Cermin lah diri sendiri dulu,jangan-jangan diri sendiri,terus tak masa ,buruk dan berulat.

    ReplyDelete
  5. Anak Bukit JelutongAugust 30, 2013 at 9:01 PM

    Dah mula lagi.

    Sebenarnya GMC aku setuju juga dengan pandangan yang dilontarkan.
    Tak perlulah berkasar kalau mau membuat teguran.

    Sebaliknya GMC kalau nak hasil perkakas yang cantik-cantik dari rotan dan besi khasnya, hanya ada satu jalan saja - gunakan api dan bakar sampai hasilnya dapat dibentuk.

    As salam.

    ReplyDelete
  6. Sdr GMC.
    Kerusi diKHTPC jadi rebutan.Jawatan itu sekarang dinamakan Presiden.Zama BN dulu pun sama saja dengan zaman Pas 2x5=5x2,
    Masa itu yang hidup Saleh Cina dgn Mamak Kadiak sajalah.
    Jawatan itu ialah jawatan buat duit.Komisen dan persen.Nama saja Bos Melayu tapi yang kaya buat duit 90% Cina.

    Dengar cerita Bos lama zaman BN dulu pun pulun juga diPutraJaya.
    Semua jaga uncang perut sendiri sahaja.

    Melayu cuma dapatlah cuci longkang,tanam pokok,bersih kawasan.
    Yang besar-besar semua kroni dari KL.
    Banyak lagi kalau nak cerita.
    Cukuplah.
    Melayu pun susah cari makan.diKHTPC ini.'
    Jumpa lagi,banyak nak cerita.

    ReplyDelete
  7. Dengar khabarnya Yb Sabrina dan Dtk Fuad KCS lah org yg kuat melobi Datuk Mukriz Tun M untuk Anwar Safar ni..

    ReplyDelete
  8. Datuk Mukriz pula khabarnya akan mencari org kuatnya dari KL bagi mengantikkan tempat Tuan Hj Sobri,buat masa ini si Azmi Daim juga diantara org yg dikenal pasti ingin menduduki tempat tertinggi hi-tech dari jumlah 10 org yg lain juga sedang melobi datuk mukriz,Nmpknya Anwar Safar belum mndapat perhatian Datk Mukriz wwlwpn YB Sabrina dan Dtk Fuad memberi sokongan kuat.

    ReplyDelete
  9. Sebenarnya Azmi Daim adalah talian hayat Shukri Presiden lama dulu.Maklumlah dapat jawatan itu makna kata 7 keturunnan makan tak habis.Komisen/persen tinggi.Rasuah tak sah kiralah.Sekali terjun beribu-ribu juta.
    Inilah jawatan gaji lumayan.
    Ahli UMNO dapat apa.Tahi kucing saja yang dapat.
    Kontrak semua kroni mereka .Zaman BN dulu tak lain tak bukan cuma Saleh Cina dan Mamak Kadiak.Lesen saja tukar ganti.Yang buat duit mereka lahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.

    ReplyDelete
  10. aku sebagai org umno pun heran apa pasai yb umno dok sebok pi promote org pkr sbg CEO yg memang sah2 org ni dulu kempen utk pkr masa pilihanraya ke 11, 12 & 13. bagi aku yb ni la sebenaqnya mangkok hayun aka mangkok tandas nak pi sapu projek komplek sukan KHTP (dari NCIA), projek CCTV fasa 4, projek LED dsbnya dgn menggunakan anuar safar sbg boneka dia. Sebab nya YB ni tau kalau misal kata org lain yg jadi CEO, contohnya Datuk Shukri, tak bole la dia cari makan. YB mcm ni la ni dlm puteri kedah pun masih ada lagi. YB ni patutnya syukur dia dah jadi YB dlm usia 33 thn dgn sokongan kuat laki dia shj, bukan semata-mata kerna kemampuan dia. Kalau boleh carilah org yg sokong Mukriz, bukan org yg berpura-pura sokong sahaja

    ReplyDelete
  11. Org ni boleh ubah sat PKR sat UMNO sat PAS.... tapi dah namanya anuar mcm aljuburi jugak la prangainya.

    ReplyDelete
  12. Kita beri sokongan pada siapa saja yg MB lantik nanti.
    Kalau boleh berilah peluang orang lain pula buat duit diKHTPC ini.
    Datuk Shukri sudah kaya raya dengan peluang masa dia dulu.
    Lepas itu zaman PAS giliran Hj Sobri.Dia pun sudah kaya raya.
    Kali ini tiba giliran Anuar Safar pula.Bagilah dia buat duit pula.Dia pun teringin juga hendak jadi kaya macam Datok Shukri,Hj Sobri itu.
    Apalah salahnya dengan sapu duit dan peluang di KHTPC ada tiga orang Melayu jadi kaya.
    Oooooooi di KHTPC ini kalau jadi sekajap pun sudah cukup.

    Apa pun cerita sebenarnya imej KHTPC bukanlah hebat sangat.Cuma berebur hendak jaga temolok dan poket sendiri sahaja.

    ReplyDelete
  13. laporan politik wang umno.
    seribu/lims ratus.seratus/lima puluh.
    menteri dari putra jaya/kl sudah mula mendarat di AS dan SP.
    harap maklum.

    ReplyDelete
  14. Kita sokong sapa yg MB lantik. ..asal jgn AMS

    ReplyDelete
  15. Macam ni ja lah otak orang melayu... bukan macam olang cina otak maa... lu olang main politik talak leti punya... kita olang main politik bukan politik mainkan kita olang maa... last itu politik pijak lu olang sendiri bikin lubang sendiri terjun itu dalam... ini dalam olang semua comment banyak olang padang serai merbau palas punya olang wa tau maa... apa pasai mau kacau olang punya line... itu YB sabarina kulim bandar bharu punya adun.... lu olang padang serai sudah sendiri bagi kalah lagi mau kasi olang punya line losak ka.... lu olang jangan bagi rosak lu olang punya bangsa sendiri maa... bangsa sudah maju sikalang mau kasi lagi maju baru negara ada untung... rakyat bertambah maju maa... meniaga boleh untung... kita kaya negara pon sama kaya maa... lu olang ada difikir ka...

    ReplyDelete

There was an error in this gadget