Thursday, August 8, 2013

Cukup-cukuplah kak Jat oi...jangan jadi Malia di Merbau Pulas !! kah..kah..kahh


Puak-puak UMNO ni baik jantan maupun betina garang sesama spesis mereka saja..bila berdepan dengan puak2 yang satu lagi lubang jubur lebih luas dari lubang mulut!! 

Pantang dicabar sanggup berpatah arang ..bila dah tersungkur seperti DUN Merbau pulas baru nak sedar bahawa Rakyat menolak mereka !!

Apa yang belaku pada DUN BN Merbau pulas seharusnya dijadikan iktibar...!!



Selagi  ujud puak-puak yang patang dicabar dalam UMNO hari ini selagi itulah Rakyat terus menjadi lembu pedati kepada pemimpin2 Spesis ini.

Apakah Datuk Seri Shahrizat tidak cukup lagi belajar dai pengalaman tersungkurnya UMNO dalam PRU12 yang lepas dan tersungkurnya orang kuatnya yang merintis tangis padanya untuk bertanding di DUN Merbau Pulas yang lalu  berakhirnya dengan tersungkur UMNO  ditangan  guru PASTI dari PAS.

Ukurlah cabaran yang nak disambut samada ia memberi munafaat kepada Rakyat atau sebaliknya jangan menyambut cabaran mengikut hawa nafsu.. ..tidak semua cabaran itu memberi kejayaan dan begitu juga sebaliknya.Kerana tersilap langkah rakyat yang menerima padah !!

Apa yang belaku pada DUN Merbau Pulas yang berhempas pulas melobi akhirnya tersungkur harus dijadikan iktibar walaupun rakyat lebih awal menolak pemimpin spesis ini.

Cermin-cerminlah diri wahai kak Jat oi..dan DUN merbau Pulas peluang hanya sekali ia tidak akan berulang lagi !! beri lah peluang pada orang lain menunjuk bakat kepimpinan mereka pula pada rakyat !!

[clik] 

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget