Thursday, August 1, 2013

Ada Pondok Panas bayar Zakat Fitrah untuk ahli-ahli PAS saja pulak dah dah !!!


Apa nak jadi dengan puak2 PAS Masjid Padang Serai ni?? 

lepas satu satu isu yang yg cuba dibangkitkan lebih2 lagi bila membabit rumah Allah  hak umat islam tak kira lah apa fahaman Politiknya baik PAS pekak maupun UMNO.

 Jika dulu di Masjid ini jugalah didatangi salah seorang chai Khatib propaganda Politik sekutu kapiaq Harbi DAP berkhutbah mendakwa ....kononnya seorang mursyidul dan ulama Ikhwanul Muslimin dari Mesir pernah bermimpi bertemu Nabi Muhammad SAW pada 1998 kononnya akan lahirlah  seorang pemimpin yang bernama Anwar Al-Juburi kaki putaq belit penasihat UMUM PR  hari ini  akan memerintah Malaysia...punya pembohongnya khatib Chai DAP tersebut pada anak khariah Padang Serai.

Maka gegar gumpitalah lah bumi Padang Serai dengan cerita dogeng  yg dibawa oleh anak buah belaan cina DAP tersebut yg kononnya ia adalah seorang khatib jemputan dari  benua keling entah  dimana ilmu agama yang dikutib untuk menipu rakyat melayu islam Padang Serai...sehingga sanggup menipu kononnya dari mimpi  seorang muslibat Politik  dari dunia mana entah menyatakan bahawa  al-juburi adalah diantara manusia yang bakal lahir dan bakal memerintah bumi Melaya ini kata khatib chai DAP tersebut..

Kah..kah..kahh 
Kah..kah..kahh 
Kah..kah…kahh



Dakyah karut  dari chai Dap bertaraf khatib Politik DAJAL ini  hingga memaksa pihak tertentu meminta Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Kedah pada waktu itu di bawah pemerintahan PAS Sial menyiasat tindakan pihak masjid tersebut  kerana menerima khatib bangsat berkenaan yg cuba membawa cerita karut tersebut.

Rasa GMC siasatan tersebut hanya ke TONG SAMPAH saja kerana pada ketika itu Kerajaan yang memerintah adalah PAS manakala Chai jemputan tersebut  pula dikalangan “BARUA” kepada parti Politik yang memerintah ketika itu  yang cuba menyebar dakyah jahat demi kepentingan politik pihak2 tertentu. …itu cerita sewaktu Kerajaan Kedah di kuasai oleh sekutu DAP iaitu PAS Sial satu ketika dulu sekitar tahun 2012.



Hari ini timbul pula cerita baru Kaunter bayar Zakat Fitrah dibuka didepan Masjid berkenaan siap dengan sepanduk yang tertera untuk ahli –ahli PAS sahaja. 


Kah..kah..kahh 
Kah..kah..kahh 
Kah..kah…kahh...punya sial !!!


Nampaknya kontravesi di Masjid Pasdang Serai ini  bukan  setakat menjemput chai-chai DAP untuk  menyebar cerita2 karut untuk menipu umat Islam saja …tetapi hari ini mereka membuka pula pondok2 PANAS untuk umat melayu Islam membayar Zakat Fitrah yang dikhususkan untuk ahli-ahli mereka  sahaja pula? 

Begitulah hebatnya aktiviti Masjid Padang Serai Kedah yang terletak dalam Parlimen Padang Serai dimana pihak2 tertentu cuba mempolitikkan kaunter bayaran Zakat Fitrah Tahun ini yang cukup mengelirukan umat Islam..

Yang peliknya  terdapat pula sebuah lagi pondok yang bersebelahannya juga merupakan Pondok/kaunter membayar Zakat Fitrah tetapi tidak tertera pula untuk mana2 ahli parti politik untuk membayar zakat fitrah disitu. 

Rata2 umat Islam yang melihat khidmat dua pondok/kaunter bayaran zakat tersebut amat kesal atas tindakan pentadbiran masjid  maupun  pihak  yang bertanggung jawab membiarkan perkara tidak sewajarnya  itu berlaku.

Persoalannya apa tindakkan Pegawai Tadbir Agama Daerah Kulim  tentang perkara  tersebut??? 

 Pada EXCO Agama Kedah yang baru ia itu Yang Berkhidmat  YB Rawi dan Doto, Sri MB Kedah tolong2lah pantau pekara yang tidak seharusnya dibiarkan terus belaku kerana  gejala ini  akan menuju kearah merosakkan hubungan antara umat islam semata-mata  kerana perbezaan fahaman Politik.

Persoalan rakyat setempat khususnya umat islam di kawasan tersebut kemana wang Zakat Fitah tersebut akan disalurkan  nanti...oleh dua badan yang berbeza faham politik tersebut?? samada untuk kepentingan umat islam sendiri ataupun untuk membiayai badan Politik pihak2 tertentu?. 


Kah..kah..kahh 
Kah..kah..kahh 
Kah..kah…kahh

PAS memang sebuah Parti Politik gila babi yg cukup mengelirukan umat Islam hari ini dengan berbagai2 kegiatan Politik songsang oleh pengikut2 yang tidak cukup masak !!

P/S:

Harap2 jgn  belaku seperti duit tabung anak2 Yatim dan Balu-balu Memali..hangus dan lesab begitu saja dek perbuatan buragas duit ringgit !!



2 comments:

  1. Di mana ada PAS di situ ada pepecahan ummah. Di mana ada pepecahan ummah di situ PAS mencari makan dan mengembangkan Syiah. Kes kutip duit zakat fitrah sendiri ni dah lama berlaku tapi Puak Ahlul Syiah (PAS) ni licik menyembunyikan kejalangan mereka disebalik kepiah dan serban yang sentiasa bertenggek di atas kepala mereka.

    Rasanya ke mana duit kutipan itu pergi yaa?

    ReplyDelete
  2. Nampakya MUSUH ISLAM/Melayu akan terus ketawa macam SYAITAN DURJANA! Lihat kat K'tan ni! Pemimipin Melayu/Islam PAS yang asyik beriya nak sokong Syiah tu, kenapa tak bantu orang miskin kat K'tan ni, yang di bawah PAS dah BERDEKAD. Lihatlah anak-anak yatim Melayu/Islam malang ini dibantu oleh peniaga CINA - tak tahu latarbelakangnya; dari nama Kristian ‘Sunny’nya, takut dia ini Kristian Zionis!). Dahlah puak Kristain CINABIAWAK DAP/PKR makin mengKRISTIANkan Orang Asli dan Bumiputera miskin Sabah/S'wak! Saya juga risau kalau tanah anak yatim ini diambil atau dijual kat si 'penderma' Cina ini, kerana nak pindahkan anak-anak yatim kat rumah yang hanya bernilai 20, 000! Di P. Pinang, kpg-kpg PUSAKA Melayu habis TERGADAI - bermula dari beli satu lot tanak kpg - kemudian si Cina buka kilang, habis rosak seluruh sawah padi kat kpg - jadi yang lain, turut jual kat Cina ini! Jadi, sepatutnya yg membantu umat Islam miskin dan anak yatim perlu dari pertubuhan ISLAM sendiri seperti JAKIM/YADIM/TABUNG HAJI dsbnya. Lihat ini di http://www.nst.com.my/nation/general/orphan-siblings-to-get-new-home-1.330527, Orphan siblings to get new home, By Sharifah Mahsinah 01 August 2013Abdullah,:

    KOTA BARU: A TEENAGER, who raises his four younger brothers and sisters single-handedly, will have something to cheer about this Hari Raya Aidilfitri.

    After their plight was highlighted by the New Straits Times, a businessman pledged to build a home for them next week.

    Muhamad Zulhairie Zainudin, 17, who works in a foodstall, and his brothers and sister also receive assistance and aid from donors, who had been touched by their plight.

    Businessman Datuk Sunny Ung said it was heart-wrenching to see the living conditions of the children and felt moved to provide the five children a better home.

    He said their home in Kampung Chekok here was not suitable for them.

    "I hope the children will be more cheerful and comfortable, especially the girls, when celebrating Hari Raya Aidilfitri in their new house."

    Ung had allocated RM20,000 to replace the old house.

    Their new home is expected to be ready by next week.

    "I was inspired to donate and get involved in charity work as Kelantan has a high poverty rate.

    He said many people were forced to live in similar conditions as the five children and had no one to turn to for aid.

    "In this case, the elder brother is forced to find work to support his younger siblings."

    Zulhairie thanked Ung and other donors for the aid, especially when they were making preparations to celebrate Hari Raya Aidilfitri.

    The children been supporting themselves since their parents' death in 2008 and last May......

    MAKCIK Tempurung – PERTAHAN Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    ReplyDelete

There was an error in this gadget