Friday, February 14, 2014

ESOK nasib Penduduk Asam Jawa Pulau Pinang terima derian runtuh dari DAP !! kahkahkahkahh


Siapa peduli nasib penduduk Kampung Pokok Asam?

Disaat-saat Rakyat Kajang dan seluruh pengundi2 Melayu DUN Kajang dibuai mimpi indah yang ditiupkan dari mulut Dajal Anwar bin Ibrahim,.,besok pula adalah penentu bagi nasib pendduduk2 melayu Kampung Asam Jawa Pulau Pinang   yang berada dibawah kerajaan Kebajikan naungan kalipah Guan Eng ber BARUA KAN PAS !!!


 

ESOK, penduduk di Kampung Pokok Asam, Jelutong, Pulau Pinang akan diuji sekali lagi. Di tangan mereka ketika ini adalah surat pengusiran dari rumah dan kampung halaman mereka oleh kerajaan negeri.
Jika mengikut surat arahan itu, mereka perlu mengosongkan kediaman masing-masing berkuat kuasa esok. Surat itu adalah arahan terbaharu selepas arahan serupa bertarikh 15 Januari lalu tidak berhasil.

Mendekati kehidupan penduduk kampung itu beberapa hari lalu, langsung tidak kelihatan tanda-tanda mereka sedang bersiap-siap untuk meninggalkan kampung halaman yang diwarisi sejak lebih 200 tahun itu. 

Kehidupan penduduknya berlalu seperti biasa. Anak-anak kecil masih galak bermain di ruang-ruang tanah lapang yang masih bersisa. 

Yang tua pula masih mampu tersenyum sambil duduk bersantai di anjung rumah kayu lama yang masih kukuh meskipun sudah berusia berabad lamanya. Jika dilihat dari luarannya, penduduk Kampung Pokok Asam itu seolah-olah tidak terkesan langsung dengan arahan pengosongan rumah mereka. 

 Namun, jauh di sudut hati mereka, wujud perasaan bimbang dan gusar yang cukup tebal mengenai nasib serta masa depan masing-masing. Perjuangan mempertahan secebis perkampungan yang majoritinya didiami oleh orang Melayu di pusat bandar, Georgetown itu sudah berlanjutan cukup lama. 

Sebahagian daripada mereka sudah pun diusir keluar sebelum ini dan tapak perkampungan mereka ketika ini rancak dibangunkan dengan projek komersial. Tidak banyak keluarga lagi yang masih tinggal termasuklah kira-kira 50 buah keluarga di Kampung Pokok Asam yang diarahkan mengosongkan rumah mereka esok. 

[clik]

P/s..>>Pengundi2 Melayu DUN Kajang seharusnya mengambil iktibar dari apa yang akan menimpa nasib Melayu Kampung Asam Jawa Pulau Pinang besok...dan seterusnya selagi Politik DAJAL terus diberi mandat oleh melayu2 bahlol berjubahkan jahudi.....

Monday, February 10, 2014

"Tok Mun" calon impot PRK Kajang jauh lebih layak menentang Anwar.......!!


UMNO/BN tidak perlu bersusah payah untuk menyelongkar dan mempromosi calon2 yang kononnya Winnable candidate atau WinCABEL Candidate dari mana2 parti komponen mereka samada MCA/MIC atau UMNO sendiri untuk menentang Anwar dalam PRK Kajang...cukup sekadar UMNO/BN mengimpot calon Maimun Yusof, 89, atau Tok Mun calon bebas kawasan parlimen Kuala Terengganu turun padang bagi menentang Anwar. 

UMNO/BN tidak perlu membuang masa dan membazir wang rakyat untuk berkempin bagi melayan kerenah Anwar dalam PRK Kajang...cukup sekadar menaja Tok Mun atau Maimun Yusof, 89 untuk bertanding menentang Anwar....!!



Bukankah Sejarah pernah  membuktikan tidak semua pendekar itu tewas ditangan seorang pendekar!! 

Dan tidak semistinya yang bodoh itu hanya menjadi makanan si cerdik..!! Apa  yang kita terbaca didada2 Akbar dan media massa hari ini lebih ramai dikalangan si Cerdik menjadi mangsa si bodoh dan yang kurang cerdik...!!! 

Cuma kadang2 kita lupa sejarah yang pernah belaku atau yang pernah bangsa Melayu   lalui sebelum ini...dan kita juga lupa bahawa Allah itu Maha kaya dan Maha berkuasa untuk menentukan siapa yang dikehendakinya....dan kita juga terlupa janji Allah itu pada kita,.....akhirnya kita  tertipu dengan suara rakyat yang rakus menzalimi diri mereka dan puak2 mereka sendiri diatas ketaksuban perjuangan pemimpin masing2 tanpa mengambil peduli nasib dan masa depan rakyat.....!!!

 'Alang-alang mandi...' "..Maimun Yusof nenek calon bebas 03"Kalau dah Tok masuk, Tok tak mahu keluar lagi. Alang-alang mandi biar basah, alang-alang mengharung air biar sampai.." [clik] 

Sebenarnya Perjuangan Tok Mun jauh lebih hebat dan iklas  berbanding  perjuangan Anwar maupun dibandingkan dengan  perjuangan calon Winnable candidate atau WinCabel Candidate tajaan Komponen Barisan Nasional....

Biarlah  kali ini dalam sejarah Pilihan Raya Kecil [PRK] DUN Kajang mampu melakar satu lagi sejarah Politik Tanah Air  kita ..bilamana seorang bekas TPM yang tergila2 untuk menawan Putra Jaya hanya berdepan dengan calon bebas bertaraf nenek  yang diimpot dalam pilihan Raya Kecil ke Dun Kajang......!!

Rasanya ia lebih bersejarah keputusan PRK Kajang itu nanti  yang bakal menyaksikan  Tok Mun tewas di tangan Anwar maupun Anwar tewas ditangan Tok Mun berbanding berita calon BN menang atau tewas ditangan Anwar yang rakyat sudah pasti jawapanya.

Rakyat Kajang tidak perlu memandang rendah kewibawaan Tok Mun untuk menentang Anwar dalam PRK DUN Kajang kali ini tetapi  banyak  iktibar yang boleh dipelajari daripada kerakusan Anwar dan kejituan semangat Tok Mun untuk membela nasib rakyat... 

Dalam Politik tidak ada yang mustahil,sepertimana kata seorang Prof  Pro Anwar yg membuat ulasan bahwa ".. Mereka yakin menang sebab itu pilih Kajang....."...kemungkinan besar apa yang dinyatakan Anwar untuk ke Putrajaya menjadi realiti. Anwar menjalankan tugas dengan baik, sebab itu Anwar mampu menang dalam pilihan raya umum ltu.">>>> [CLIK]

Dan Prof Pro Anwar tersebut juga  harus jangan lupa.!!! jika Anwar merancang ...ingat Allah juga merancang..dan perancangan Allah itu pasti !!!

Anwar lebih layak bertarung dengan Tok Mun dalan PRK DUN Kajang ..berbanding calon UMNO/BN.... 

Jangan terus membuang masa dan wang rakyat .....!!!

Thursday, February 6, 2014

UMNO KULIM BANDAR BAHRU - Dakwaan Kadir Syiekh Fadzil perlu disiasat....


"...Abdul Kadir sering mengeluarkan kenyataan yang membidas Umno, termasuk dakwaan BN membeli undi dan tiada kebebasan bersuara dalam parti itu..." 


"..17 Mac lalu, Setiausaha Agung parti Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata Lembaga Disiplin Umno sedang mengumpul maklumat dan bukti berhubung dakwaan Abdul Kadir dan akan bertindak ke atasnya." 


 
Abdul Kadir pernah menjadi exco pemuda Umno selama 10 tahun dan ahli majlis tertinggi Umno selama 24 tahun di samping jawatan-jawatan lain seperti ketua pemuda Umno negeri Kedah dan sebagainya. 


                                                          [Foto: Sekadar Hiasan...]

Selaku setiausaha politik, setiausaha parlimen, timbalan menteri dan menteri diantara kementerian yang pernah diterajuinya termasuk kementerian penerangan dan pelancongan,dan seterusnya pernah beliau pernah menyandang ketua pemuda Umno negeri Kedah  apakah dakwaan beliau tersebut hanya boleh dianggap  fitnah semata-mata atau ia benar-benar belaku dan terus diwarisi oleh Bahagian UMNO Bandar Bahru hingga hari ini?


Abdul Kadir meletakkan jawatannya selaku Bendahari Umno Bahagian Kulim/Bandar Baharu ...

Bersihkah pemilihan UMNO Bahgian Bandar Bahru...hari ini????

kah..kah..kahh
kah..kah..kahh
kah..kah..kahh

Tepuk dada...tanya Bahgian Bandar Bahru sendiri... !!!!

 [clik]

UMNO Bandar Bahru - SPRM alang-alang selok pekasam biar sampai pangkal lengan...- !!!!


Tiada Campur Tangan Politik Dalam Kes Bekas Pegawai Menteri - Gani Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail menegaskan tiada sebarang campur tangan politik berhubung kes dua bekas pegawai menteri yang sedang disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). 

Rakyat Bandar Bahru khususnya UMNO Bandar Bahru menyambut baik ketegasan Gani Petail....!! "Ramai yang mendesak saya termasuk orang kenamaan serta wakil rakyat dari parti pembangkang berhubung kes tersebut, ada yang mendesak supaya tuduh ada juga yang minta supaya kes itu tidak perlu dituduh. 

          [Turut disisat Datuk Muhar selaku Naib Ketua UMNO Bahsgian Kulim Bandar Bahru)

"Jika saya biarkan diri saya dipengaruhi campur tangan politik, saya tidak boleh menyalahkan sesiapa kecuali diri saya kerana itu salah saya," katanya kepada pemberita selepas pertemuan dengan Pengerusi Panel Penasihat Perundingan dan Pencegahan Rasuah SPRM Datuk Johan Jaaffar bagi membincangkan perkara itu di pejabatnya di sini Khamis.


Abdul Gani juga meminta semua pihak supaya memberi masa kepada SPRM untuk menjalankan siasatan terperinci. Kedua-dua mereka yang belum didakwa masih dalam siasatan SPRM, untuk mendapatkan bukti yang kukuh, katanya. 


Johan ketika ditanya mengenai kenyataan peguam negara itu, berkata beliau berpuas hati kerana sebelum ini spekulasi bertiup kencang mengenai campur tangan politik atau pendakwaan terpilih berhubung perkara itu. 

SPRM dalam kenyataan sebelum ini berkata seorang bekas setiausaha politik bergelar Datuk, dan pengarah sebuah daripada yayasan yang diketuai oleh Datuk berkenaan, akan didakwa di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur di bawah Kanun Keseksaan atas tuduhan pecah amanah membabitkan lebih RM1.1 juta dan satu lagi tuduhan menipu membabitkan RM1 juta. Kedua-dua mereka diberkas SPRM dan dibebaskan dengan ikat jamin RM50,000 seorang. 

P/S...Harap-harap janganlah ayam asyik berkokok tapi pagi tak jadi-jadi....

kah..kah..kahh
kah..kah..kahh
kah..kah..kahhh

[clik]

Saturday, January 25, 2014

BETOI KE...Ada Tangan Ghaib Dalam UMNO Bahagian Kulim Bandar Baharu?..

Dari Blog..http://kedahkekl.blogspot.com.. 

                                                        [sekadar hiasan]

Mc ada terbaca di blog sahabat kita, mengenai tuduhan yang agak 'pedih' terhadap Ketua Bahagian dan calon yang terlibat dalam pemilihan di Kulim Bandar Baharu. Bukan apa, ada benda yang patut kita simpan, dan ada benda yang patut kita keluarkan. 

Nak kata UMNO Kulim Bandar Baharu teruk, mereka menang 3-0 pada PRU yang lepas. 

Kiranya sokongan penduduk Kulim Bandar Baharu terhadap Datuk Aziz Shiekh Fadzil memang hebat. Beliau mengalahkan Saifudin Nasution, orang kuat PKR, orang kepercayaan Anwar Ibrahim. Bukan senang nak tewaskan si muka bulan tu. 

Setahu Mc, dalam pemilihan bahagian tahun ini, Kulim Bandar Baharu (KBB) yang paling tak banyak bunyi seperti mana bahagian yang lain, tapi dalam diam-diam keluar juga cerita panass mengenai pemiihan bahagian, rupanya pemilihan kali ini dah ada pertandingan, patutla ada saja cerita tak berapa elok nak keluar. 

Seperti biasa, takdak pertandingan untuk ketua bahagian, tapi depa kata la ni bahagian KBB dah jadi kalut sebab pemain catur utama tak bertanding tetapi dia letak calon-calon proksi untuk memporak perandakan bahagian ni. 

Untuk mencapai hasratnya, si tukang atoq sanggup menjadikan bekas ketua bahagian yang banyak berjasa padanya sebagai subjek utama untuk membunuh calon-calon yang ingin menentangnya, dia lupa kot sapa yang tolong dia masa dia susah. 

Tak payah nak label yang luaq daripada UMNO tu pengkhianat, sedangkan diri sendiri tu lagi teruk daripada pengkhianat! Bayangkan pemantau mesyuarat pun dikuasainya sehingga kuasa depa lebih daripada UMNO bahagian! Hebat sungguh tukang atoq ni. 

Kita harap tukang atoq ni bertaubatlah tak payah jadi gunting dalam lipatan sehingga mencemar nama baik calon-calon yang bertanding dibahagian dan peringkat nasional. La ni kadang-kadang kita dibayaq cash saja kalau suka gigit tangan orang yang bagi kita makan. 

Orang luar mungkin taktahu situasi Bahagian Kulim Bandar Baharu, tetapi sebenarnya ia agak unik. Semangat kekeluargaan tu lebih dari bahagian yang lain. Kita yang diluar ni tak payah masuk campur la. 

Apa kata kita pi belek bahagian yang KALAH teruk macam Padang Serai dan Kuala Kedah. 

Kita biarkan bahagian yang menang ni bertanding secara elok. Kadang-kadang ada perkara yang kita taktau dan tak sepatutnya tau. betui dak? 

Bukan semua benda dalam seluaq yang boleh kita tunjuk kat orang kann? he he he.. 

 McTheory: 

Sekadar pendapat sahabat untuk sahabat yang lainn..[clik]

Friday, January 24, 2014

Macai-macai PAS di FB tekedu bila Haron Din nafi jadi Pawang Boya..kahkahkahkah


"..hati-hati dan dapatkan sumber yang sahih dalam menyebarkan maklumat" Haron Din 

Begitulah agaknya pesanan Ust Haron Din pada macai-macai PAS dilaman FB yang gemar membuat provokasi murahan agar lebih berhati-hati dan dapatkan sumber yang sahih dalam menyebarkan sesuatu maklumat."

kah..kah..kah,.. 
kah..kah..kah,.. 
kah..kah..kah,..

Kan..dah malu...


PENAFIAN Assalamualaikum wbt. 

Dimaklumkan bahawa gambar (contoh spt dilampirkan) dan maklumat yang tersebar melalui Facebook dan media perhubungan lain pada hari ini mengenai penangkapan buaya oleh tuan guru adalah KURANG TEPAT. Buaya tersebut adalah diperolehi daripada pihak yang dibenarkan untuk aktiviti yang dijalankan oleh Darusyiffa’ Warrafahah Brunei Darussalam. 

 [clik]

Wednesday, January 22, 2014

UMNO Kulim Bandar Bahru..Kadir Syeikh Fadzil dedah ramai Pemimpin UMNO akan gulung tikar..??


"..Jika disiasat,lebih ramai pemimpin umno Kulim Bandar Bahru hari ini akan gulung tikar.." begitulah kata2 akhir Mantan Orang kuat Kulim Bandar Bahru Tan Sri Kadir Sheikh Fadzil satu ketika dulu bahawa memang wujud politik rasuah dan politik wang dalam dalam UMNO Kulim Bandar Bahru dulu hingga kini..katanya lagi kalau disiasat ramai yang terlibat. 

Terbaru kita dikejutkan walaupun kita TIDAK  perlu terkejut.. jangan pula kita berpura2 buat2 tergejut...dengan berita Naib Timbalan Ketua Bahgian Kulim Bandar Bahru dicekup SPRM ..........."ahli perniagaan bergelar Datuk dilanjutkan bagi membantu siasatan berhubung dakwaan pemberian dan penerimaan wang suapan berkaitan pemberian tender"................. [CLIK] 

Apa yang belaku keatas ahli Perniagaan yang bergelar datuk dan berjawatan Naib Timb Ketua Bahgian Kulim Bandar Bahru  itu  membuktikan apa yang didedahkan oleh Tan Sri Kadir Sheikh Fadzil selama ini ada satu kebenarannya,kerana yang terlibat itu juga adalah terdiri dari salah seorang Naib Timbalan Ketua Bahgian UMNO Kulim Bandar Bahru hari ini.

Oleh kerana isu penahanan dua individu tersebut yang salah seorang daripadanya adalah terdiri dari pemimpin UMNO Kulim Bandar Bahru sendiri dan ianya masih dalam dalam siasatan pihak tertentu ...GMC tidak perlu mengulas lebih lanjut,cuma sekadar untuk membuktikan memang ada kebenaran apa yang disuarakan oleh Tan Sri Kadir Sheikh Fadzil sebelum ini, ujudnya Politik rasuah dan Politik Wang dalam UMNO...khususnya dalam UMNO Kulim Bandar Bahru..jika ianya disiasat secara telus..dan mulus...bukan puluss DAN muluss!!



"..Kadir Sheikh Fadzil dalam satu kenyataannya dipetik sebagai berkata,bahawa kerajaan BN memang menggunakan wang antara RM200 hingga RM 2000 untuk diberikan semasa pilihanraya yang bertujuan untuk sogokan mendapatkan undi.." [clik]

Mungkin ramai yang akan membedil  GMC kerana  mengutib dan memugut kembali kenyataan daripada  Kadir Sheikh Fadzil yang sudah di chop  pengkianat  UMNO  kerana  meninggalkan perjuangan UMNO yang diwarisinya selama ini...

Pada GMC itu sudah lumrah pemimpin baik UMNO maupun PAS...cuma yang masih kekal dan setia perlu belajar dan mengambil iktibar!!

Apa pun  tidak  bererti apa yang disuarakan oleh Kadir Sheikh Fadzil  tersebut ia semata2 Fitnah... dan tomahan jahat!!!!!

Dan harapan GMC  jangan  pula ada pihak  yang cuba  mengambil pendekatan yang sama seperti mana PAS,.. apabila terkena atas batang hidung sendiri camera pun tak berguna lagi dengan alasan ia hanya besi yg tak boleh dijadikan saksi....harap2 pihak UMNO dan para Blogger2 UMNO bukan macam tu  kot...kannn!!! 

Tak kan nak ikut perangai Syaitooonn yg diupah dengan sebiji telor AYAM kemuruk rebus untuk melindungi kemungkaran tuan2nya yang menghidang telor kemuruk rebus bila sampai bulan mengambang kot...!!.

Berbalik pada isu Politik Wang dan  budaya sogok menyogok,yang kononnya melanda UMNO khusus UMNO Kulim Bandar Bahru ini elok juga kita dedah dan bongkarkan apa yang pemimpin ter atas tidak tahu atau buat-buat tidak tau selama ini ..walaupun mereka tau siapa dan sapa SAKA tinggalan Kadir Sheikh Fadzil yang masih mewarisi dan beraksi licik hari ini..yang cuba mentaktakan sesaorang di Haikal KTPC ...setaraf Sulaiman Haikal yang menjadi kegilaan tentera2 Knight templar cartel...

Jika ia terus disiasat hingga keakar umbi maka pasti kita akan berjumpa siapa SAKA Kadir yang kononnya telus dan mulus taat kepada MB Kedah hari ini  yang cuba mengambil kesempatan diatas   sifat  MB yang kononnya memiliki sifat "kasih mengasihani sesama insan" tak mengira warna  bendera untuk mengambil tindakkan.

Pada GMC sifat yang dimiliki oleh MB Kedah Dato,Mukris Tun M itu..salah satu sifat yang amat mulia walaupun  sifat tersebut tidak dimiliki oleh Tun M  maupun Pemimpin PAS  yang bertaraf ulama Politik dalam menghadapi musuh politik mereka ....sepertimana  ketegasan Tun M sebelum2 ini...

Apa pun Syabas dan tahniah GMC pada MB Kedah warisan Wan Mat Saman tersebut yang menjiwai pemimpin islam yang sebenar.. walaupun masih banyak yang mencuri kesempatan diatas ketelusan MB warisan Wan Mat Saman ini ....

Sebenarnya GMC sendiri teramat-amat teruja  bila mem baca tulisan-tulisan  dari rakan GMC  bertajuk : "..

KTPC: CUBAAN FITNAH EXCO KEDAH..??? BERANI TANGGUNG DOSA? yang penuh "amaran" dan "peringatan" SERTA   tempisan  ala - Kung Fu...  ia itu kisah  "buruk laku" seorang Exco Kerajaan Negeri Kedah, YB Sabrina Azizan melalui "surat terbuka"...

Kesimpulan yang GMC dapat rumuskan  setelah membacanya segala tempisan dan kuntauwan  dari  kedua sahabat GMC tersebut.....eloklah  kita mempertahankan  yg benar walaupun ia teramat pahit untuk ditelan...!!

Jangan kerana sebiji telor kemuruk rebus yang  di "jamu" kita sanggup mengkianati sifat kasih sayang tak mengira warna BENDERA yang diwarisi oleh Waris.. Wan Mat Saman tersebut.. 

Relax,,,BRO!! Relax....>>>[Clik]


P/S Dato' Mukris...

GMC nk pesan sikit...jaga2 latok..li lepan ata longkag !! lompat..latok lompat... !!






TRANFOMASI UMNO Kulim Bandar Bahru belum selesai.... kah..kah..kahhhh



"...Abdul Kadir yang mendakwa BN membeli undi untuk memenangi pilihan raya umum lepas, Mohd Ali yang juga Ketua Menteri Melaka berkata ia merupakan satu kenyataan yang menghina mereka yang mengundi beliau (Abdul Kadir) sebelum ini..." 


"... Abdul Kadir sebelum ini menimbulkan perasaan tidak selesa pemimpin Umno, antaranya ekoran dakwaannya bahawa BN membayar pengundi kawasan parlimen Kulim-Bandar Baharu dalam pilihan raya umum lepas - yang menyebabkannya disiasat lembaga disiplin parti..." [clik]

 Hari ini pula".... tanggal 12 Jan. -".ahli perniagaan bergelar Datuk"....... dilanjutkan bagi membantu siasatan berhubung dakwaan pemberian dan penerimaan wang suapan berkaitan pemberian tender.

Siapa Kadir selepas Kadir dalam UMNO Kulim Bandar Bahru hari ini???...Ada lagi kah Spesis Kadir yang memberi dan meyimpan  tender  untuk memenangi pemilihan....??

Apakah ada benarannya apa yang telah didedah oleh Tan Sri Abdul Kadir bin Sheikh Fadzir ini..atau ia hanya satu PER  " CUBAAN FITNAH EXCO KEDAH " yang telus mulus seperti yang ditulis oleh rakan Blogger GMC ?.ATAU.. ia hanya sikap "syak wasangka buruk" 

AWAS !!!  sebab ia satu sikap "suuu'u dzonn" tu berasal dari setan....kata sahabat Blogger GMC..kita jangan jadi Syaitan yang hanya diumpan dengan sebiji TELOR kemuruk rebus...

Takkanlah BLOGGER  nak ikut perangai setan kot, kan? Nanti kalau ada masa nanti GMC akan tulis UMNO Bandar Bahru sudah jadi Syarikat Sdn Bhd...kita dedah dimana kebenaran kenyataan Abdul Kadir yang mendakwa ujud Politik sistem butter dalam UMNO Kulim Bandar Bahru ....siapa Saudagarnya...

Persoalannya sekarang ..."Benarkah tuduhan  Kadir bin Sheikh Fadzir itu terhadap UMNO ...?? ATAU ia satu  PER  " CUBAAN FITNAH EXCO KEDAH "yang telus mulus itu? SEPERTI yang ditulis oleh BLOGGER Dks Kedah.

Surat Terbuka kepada Y.B. Datin Nor Sabrina Mohd Noor Exco IT Negeri Kedah & ADUN Bandar Baharu.

Benarkah ia tulus mulus?? atau ia satu Fitnah ....tepok dada tanya Saudagar TENDER......Siapa pula Saudagat Tender itu...nak tau siapa saudagar tersebut ?..kena tanya rakyat?....Siapa Rakyat itu......???

Jawapanya......"TRANFOMASI UMNO Kulim Bandar Bahru belum selesai...." ada yang masih tertinggal sakanya..







Tuesday, January 21, 2014

UMNO Bandar Bahru di rendung Malang diambang 2014....kah..kah..kahh



Dua individu yang direman menutup muka selepas tempoh reman mereka dilanjutkan bagi membantu siasatan dakwaan pemberian dan penerimaan wang suapan berkaitan pemberian tender di Mahkamah Majistret Sepang, Selangor, semalam. – BERNAMA


                                                     [Gambar Sekadar Hiasan] he..he..he

Seksyen 16 dan Seksyen 17(a) Akta SPRM 2009.....

 Berdasarkan Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 (ASPRM 2009) (Akta 694), terdapat empat kesalahan rasuah yang utama iaitu:
  1. Meminta/Menerima rasuah [seksyen 16 & 17(a) ASPRM 2009]
     
  2. Menawar/Memberi suapan [seksyen 17(b) ASPRM 2009]
     
  3. Mengemukakan tuntutan palsu [Seksyen 18 ASPRM 2009]
     
  4. Menggunakan jawatan/kedudukan untuk suapan pegawai badan awam [Seksyen 23 ASPRM 2009]
     

Gagal Melapor :-

  1. Gagal melapor pemberian, janji atau tawaran rasuah
    Seksyen 25 (1) dan (2) Akta SPRM 2009
    DENDA : Tidak lebih RM100,000  

    PENJARA : Tidak lebih 10 tahun atau kedua-duanya sekali  

  2. Gagal melapor permintaan atau memperoleh suapan
    Seksyen 25 (3) dan (4) Akta SPRM 2009
    DENDA : Tidak lebih RM100,000 
    PENJARA : Tidak lebih 2 tahun atau kedua-duanya sekali
     

Anda Dilindungi :-


Masyarakat tidak perlu gentar untuk membantu membanteras kes rasuah. SPRM sentiasa memastikan kerahsiaan maklumat yang diberikan dan PEMBERI MAKLUMAT adalah dilindungi serta tidak boleh didedahkan kepada mana-mana pihak dalam apa jua keadaan.




Mereka yang berusia 44 dan 48 tahun itu ditahan reman bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 16 dan Seksyen 17(a) Akta SPRM 2009 iaitu kesalahan meminta atau menerima rasuah. 

Apakah UMNO Kulim Bandar Bahru akan menerima padah yang sama seperti mana  nasib yang menimpa UMNO Padang Serai satu ketika dulu..digantung!! 

Apakah UMNO Kulim Bandar Bahru akan lumpuh....??? 

"..SEPANG 12 Jan. - Tempoh tahanan reman pegawai khas seorang menteri dan ahli perniagaan bergelar Datuk dilanjutkan bagi membantu siasatan berhubung dakwaan pemberian dan penerimaan wang suapan berkaitan pemberian tender...] 

...selanjutnya [clik] ...

KTPC: CUBAAN FITNAH EXCO KEDAH..??? BERANI TANGGUNG DOSA?

Bila dapat info tentang perkara yang buruk pada seseorang pemimpin, memang kelaziman kita bloggers akan seronok. Seronoknya kita sampai kita terlupa nak check sama ada cerita tu benar atau tidak. Maka dalam keadaan inilah maka kita mudah terjerumus dalam kancah fitnah...kan?............. 

Biar Anwar saja tidak berani bersumpah....!! jgn pula ada yg mengambil sikap yang sama dengan Anwar......"TAKUT" dgn sumpah!!

[Clik] hehehehehe dan [Clik]......

 

 .







Wednesday, December 18, 2013

Tahniah GMC ucapkan pada Seluruh pelajar-pelajar yg cemerlang dlm PMR 2013.



Disini GMC ucapkan tahniah pada seluruh pelajar-pelajar dan para ibu bapa diatas kejayaan yang cemerlang anak-anak dalam peperiksaan Penilaian Menegah Rendah [PMR] bagi tahun 2003 yang di umum hari ini , semoga dengan kejayaan tersebut dapat  mendidik jiwa anak-anak kita menjadi insan yang lebih bersyukur dan berusaha bersungguh-sungguh demi mencapai cita-cita dan kejayaan untuk dunia dan akhirat.


Dengan kejayaan dan ilmu yg dipelajari  hendaklah diamalkan dan juga disampaikan kepada kepada orang lain agar  mudah-mudahan memberi manfaat dan  kebaikan yg berguna pada Agama ! Bangsa dan Negara.Amin. 

Akhir sekali TAHNIAH dan jutaan terima Kasih juga kepada seluruh Guru-guru dan para ibu bapa diatas bimbingan kalian hingga membawa kejayaan yg cemerlang pada anak2... jasamu tetap di kenang sepanjang hayat! !!

Wsalam...

Wednesday, December 4, 2013

Empat hari kawin Allah menjemputnya...! al-fatihah.


Ajal dan maut ditangan tuhan..bila sudah sampai masa dan ketikanya maka kembalilah kita padanya tanpa dapat menahan walau seketika!..hanya iringan doa dan al-fatihah untuk yang mendahului kita menumui yang Esa! 

Begitulah  kisah yang  menimpa pada pasangan yang baru empat hari melangsungkan perkahwinan meninggal dunia akibat serangan penyakit jantung ketika menangkap ikan bersama rakannya di Kampung Melayu, Jalan Woo Saik Hong Telok Intan di sini.



“Dia suruh saya sediakn makanan kegemarannya untuk makan tengah hari sebelum meninggalkan rumah pagi ini,” katanya. 

Sementara itu, rakan Mohd Radzi, Ahmad Hazizi Shoib, 46, berkata sebelum itu arwah mengadu sakit dada sebelum terjatuh ke dalam sungai....[clik]

al-fatihah!

Sunday, December 1, 2013

NIK Aziz tidak perlu takut dengan Serigala Jadian ciptaannya...Kah...kah..kahh

"...Pok Nik Aziz kata: Pendakwah bebas mudah 'dimakan serigala.." Pok Nik..

 Allah berfirman dalam surah al-Maidah ayat 51” Jangan kamu ambil Yahudi atau Kristian sebagai teman rapat dan sekutu. 

Dan dlm ayat seterusnya Allah membenarkan pula umat Islam mewujudkan hubungan persaudaraan dengan Yahudi dan Kristian. Persoalanya.. yahudi yg mana satu dibolehkan dan yang tidak dibolehkan umat islam berurus niaga dengan mereka hari ini...? 

Persoalan tersebut juga... Allah telah jelaskan dalam Al-quran. Cuma pemimpin DAJAL PAS saja yang cuba memutaq belit apa yg Allah halalkan... dan apa yang Allah haramkan pada kita semata-mata untuk menimbulkan kecelaruan antara umat Islam yg hanya menimba ilmu agma dari ulama2 Politik Padang dan lorong hari ini.... 

Akhirnya puak2 DAJAL tersebut cuba menakut2kan umat islam dengan berbagai alasan dan fatwa yg direka oleh ulama Politik mereka hari ini...konon2nya... 

 ".......saya tidak pelik jika mana-mana 'pendakwah bebas' tiba-tiba dimakan oleh 'serigala'." Pok Nik >>>>> [clik] 

 Kenyataan diatas seolah2 mereka pura2 takut dengan apa yang tidak harusnya mereka perlu takut...!!  dan sebaliknya mereka pura2 berani dengan apa yg mereka paling takut dan gentar untuk hadapi..!!

Begitulah hebatnya sebahagian dari puak2 Yahudi dan puak2 Kristian yang Allah maksudkan agar kita jgn sesekali bersekutu dengan mereka hari ini.. 

 Waallahualam !


Maknanya...... yg kita harus faham hanya sebahagian daripada golongan Yahudi dan sebahagian daripada golongan Kristian saja yg Allah benarkan kita menjakinkan hubungan sesama mereka...dan sebahagiannya lagi Allah S.W.T melarang keras umatnya berurusan dengan mereka hari ini..!!.......Waima melalui "Tahaluf Siasi "sekali pun …!! 

Siapa pula sebahagian dari golongan Yahudi dan Siapa dari golongan kristian yang Allah melarang umat Islam bersekutu dengan mereka hari ini???



Hal... tersebut juga telah Allah S.W.T  ceritakan  dlm al-quran 1400 thn yg lampau ,bahawasanya umat islam satu hari nanti yakni mungkin hari ini ... akan berpeluang menyaksikan sesuatu yang babak anih, membingungkan,pelik,dan penuh misteri akan belaku....diantara golongan Yahudi dan golongan Kristian, sepertimana yg belaku antara PAS dan DAP hari ini ! 

Apa muslihat jalinan perikatan mereka itu....??? 

Persoalan tersebut juga..... Allah telah  jelaskan dalam al-quran pada kita…agar kita berwaspada dengan pakatan DAJJAL kedua-dua puak tersebut ..!! 

 Apakah mereka itu benar2 golongan Yahudi atau benar2 golongan Kristian seperti yang dimaksudkan dalam al-quran?… Atau apa kah mereka tersebut benar2 terdiri dari golongan org-org Islam…atau sebaliknya seperti yg dijelaskan dalam al-quran 1400 tahun yg lampau pada kita ...bahwa sesuatu pekara yang anih akan belaku antara mereka satu hari nanti yakni hari ini!!



Hari ini terbukti..... sedang Anwar dan Najib minum teh tarik dan berborak-borak di lobi Parlimen. 

Sebuah perikatan yang misteri antara PAS dan DAP sudah terjalin di Negara kita hari ini......Manakala di Eropah pula perikatan Yahudi –Kristian sudah siap sedia terjalin...! 

Mereka bersatu atas dasar ...konon-kononnya untuk menjadi wira dan pendamai serta pejuang keadilan diatas muka bumi yg mereka telah dirosakkan oleh tangan2 pemimpin mereka sendiri . 

Apa yang menjadi anih!! bingung !pelik dan misteri pada kita hari ini.... Cacitan dalam al-quran 1400 thn yang lampau benar2 terjadi dan belaku diantara mereka melalui satu pakatan DAJAL !! 

Allhuakbar !!! janji Allah itu benar!! 

Ideologi Pakatan DAJAL tersebut cuba diserap ke negara kita hari ini sebagai satu tamadun Barat Moden yang konon2nya ia lebih demokrasi dan adil dengan menolak perjuangan yang berlandaskan al-quran serta hadith mengenepikan Negara Islam mendaulatkan Negara Kebajikan dan tidak lg berpaksikan pada al-quran dan hadith lagi. 

Persoalannya pada kita hari ini…? 

Siapakah sebahagian daripada golongan Yahudi dan sebahagian daripada golongan Kristian yg Allah melarang keras umat islam bersekutu dan menjalin kan hubungan dgn  mereka hari ini? 

Apakah mereka benar2 golongan yg benar2 layak mengguna pakai "kalimah Allah" yg digadaikan PAS kepada mereka hari ini???

Apakah mereka itu benar-benar golongan Yahudi ataupun benar-benar golongan Kristian yg dihalalkan oleh Allah kepada kita untuk berurusan.atau adakah mereka yg melabelkan diri mereka pejuang Islam itu benar2 golongan Islam.............. atau mereka itu adalah tentera2 DAJAL yang Allah melarang keras umat islam dari bersekutu dengan mereka sejak azali...?? “…

Sebenarnya Konspirasi Dajjal hari ini sudah hampir tiba di  kemuncak.!!

Mereka hanya menunggu keruntuhan Al-Aqsa untuk membina Empayar Haikal Sulaiman yg tidak pernah ujud itu.... untuk menyambut kedatangan semula Dajjal.. Selepas serangan 11 September sekutu Dajjal telah membina pengkalan tenteranya di sepuluh buah Negara disekitar Israel untuk mengawasi pusat pemerintahan Dajjal..."


Jadi..jika Bal’am salah seorang ahli ibadat bangsa Bani Israel yang mempunyai kemakbulan doa dari Allah pun..... Allah bandingkan seperti anjing yg terjelir lidahnya..!!masakan tidak boleh belaku pada puak2 yang hanya berselindung disebalik jubah berlogokan DAP bertahaluf Siasi BERSAMA DAP hari ini…?? 

Siapa pemimpin PAS hari ini??.. jika mahu dibandingkan dengan Ilmu Bal’am bin Baura !! yang mempunyai kemakbulan doa yg Allah bandingkan seperti Anjing…?? 

 Awas...!!! dengan pengikut2 Dajal hari ini, mereka bukan Yahudi dan mereka bukan juga golongan kristian yg sebenar... malah jauh sekali,.. mereka bukan golongan Islam..... walaupun mereka petak dan bijak... menghukum dan berhukum..!! 

Walaupun mereka merupakan saudagar yg menjaja Syuga dan Negara pada umat Islam hari ini!!

Waallahualam!!!!
There was an error in this gadget